۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۵۶۸۳۴۵
با محوریت مساجد و روحانیان صورت می‌گیرد؛

راه‌اندازی مراکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در خراسان شمالی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: بعد از ماه مبارک رمضان مراکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در همه شهرستان‌های این استان افتتاح و آغاز به کار می‌کنند.
حجت الاسلام خادمی

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از افتتاح مراکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان خبر داد و افزود: این مراکز پس از پایان ماه مبارک رمضان در شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی راه‌اندازی و افتتاح خواهند شد.

وی اظهار کرد: اکنون این پایگاه‌ها با هدف ارتقای معنوی و رشد فرهنگی مردم با محوریت مساجد و روحانیان مبلغ طرح هجرت و مستقر در روستاهای استان فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: مراکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در خراسان شمالی با محوریت مساجد و روحانیان و با همکاری و مشارکت مردم اداره می‌شوند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود در فعالیت و مدیریت این مراکز از اعتبارات دولتی و سازمانی کمترین استفاده را داشته باشیم و اغلب کار به‌صورت مردمی باشد.

وی با اشاره به اینکه مرکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در همه شهرستان‌های استان تشکیل می‌شود، اضافه کرد: تجربه ثابت کرده هر گاه از ظرفیت‌های مردمی استفاده شده، این ظرفیت گره‌گشای مشکلات و حلال آسیب‌ها بوده است؛ ازاین‌رو در طرح مراکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هم مردم حداکثر مشارکت و همکاری را خواهند داشت.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: اکنون بسیاری از مسائل و آسیب‌های اجتماعی در بخش‌های مربوط به جوانان و بانوان و همچنین سایر حوزه‌ها در جامعه وجود دارد که پیشگیری و کاهش این آسیب‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه در مراکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خدمات مختلفی ارائه می‌شود، ادامه داد: روحانیان مبلغ، مساجد و متدینین نقش و مشارکت ویژه‌ای در فعالیت مراکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خواهند داشت./9314//۳۰۳/خ

ارسال نظرات