۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۶۸۲۷۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

جمع‌آوری زکات فطره در پایگاه‌های کمیته امداد، انتشار فراخوان شرکت در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تبریز و اطعام ۱۲ هزار روزه‌دار در مسجد طفلان مسلم از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد کلامی، مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران گزارشی از آمادگی این نهاد برای جمع آوری زکات فطره مردم در روز عید فطر ارائه داد. چهار هزار و 279 پایگاه این نهاد در سطح استان آماده جمع آوری زکات فطره مردم نیکوکار در عید سعید فطر است.

کلامی با بیان اینکه 100 درصد زکات فطره جمع آوری شده برای نیازمندان هزینه خواهد شد، افزود: زکات فطره جمع‌آوری‌شده در اسرع وقت و برای تامین معیشت، رفع سوءتغذیه کودکان، کمک‌هزینه تحصیلی، درمان، جهیزیه و مسکن نیازمندان هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با اشاره به رویکرد این نهاد برای بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و الکترونیکی در دریافت کمک‌های مردمی، گفت: مردم نیکوکار این استان برای سهولت در پرداخت زکات فطره و سایر کمک های خود به نیازمندان می توانند از کد آنی پرداخت #041*8877* استفاده کنند.

فراخوان شرکت در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تبریز منتشر شد

فرشاد به آفرین، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تبریز ۲۰۱۸ در تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تبریز  از ۱۲ تا ۱۶ تیر ماه سال جاری در محل نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار می شود.

وی افزود: این نمایشگاه که هشتمین دوره از نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز محسوب می شود، به دلیل تقارن با انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی، به صورت بین المللی برگزار خواهد شد.

به آفرین در پایان، خاطرنشان کرد: شرکت در این نمایشگاه برای عموم هنرمندان صنایع دستی امکان پذیر است و هنرمندان می توانند نسبت به تکمیل فرم ثبت نام برای شرکت در این نمایشگاه حداکثر تا ۵ تیر ماه به ساختمان معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی واقع در خیابان امام، نبش خیابان شهید جدیری مراجعه کنند.

اطعام ۱۲ هزار روزه‌دار در مسجد طفلان مسلم تبریز

رضا ظهیری، مدیر مسؤول کانون فرهنگی هنری مسجد طفلان مسلم تبریز به تشریح ویژه برنامه‌های این کانون در ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: فعلان مسجدی و فرهنگی این مسجد امسال در حرکتی ارزشمند توانسته‌اند سنت حسنه افطاری ساده را احیا کنند.

وی با بیان این‌که روزانه بیش از 400 نفر از اهالی منطقه و دیگر نقاط شهر تبریز برای حضور در مراسم افطاری کانون مسجد طفلان مسلم حضور می‌یابند، خاطرنشان کرد: این سنت حسنه با مشارکت اهالی محل، اعضای ستاد به ویژه خیرین منطقه از نخستین روز ماه مبارک آغاز و تا پایان هفته نیز ادامه خواهد داشت.

ظهیری با اشاره به انعکاس گسترده خبری و رسانه‌ای این حرکت فرهنگی در صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی گفت: تأثیر معنوی برپایی سفره ساده افطاری در مسجد به قدری قابل توجه بوده که به اذعان اهالی منطقه، شاهد افزایش انس و الفت میان مردم و ارتباط بیشتر جوانان با مسجد هستیم.

مدیر مسؤول کانون فرهنگی هنری مسجد طفلان مسلم تبریز با بیان این‌که حضور خانواده‌های محروم و بی‌بضاعت نیز در سفره‌های افطاری ساده مسجد قابل توجه بوده است، گفت: برخی از خانواده‌هایی که در این طرح حضور یافته‌اند، ماه‌ها از غذای گرم محروم بوده‌اند.

وی با بیان این‌که همزمان با سفره اطعام و افطاری ویژه برنامههای فرهنگی و معرفتی نیز به همت کانون در صحن مسجد اجرایی شده است، گفت:  همه روزه مراسم از ساعت 19 با قرائت روزانه یک جزء از قرآن کریم با حضور قاریان برجسته استانی آغاز و با سخنرانی مذهبی علما و روحانیان برجسته ادامه می‌یابد.

وی با بیان این‌که 10 روز از این ویژه برنامه‌ها به نوجوانان و جوانان اختصاص داشته است، گفت: طی این 10 روز مسابقات فرهنگی و مذهبی و همچنین برنامه نشاط معنوی با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسین قدوسی اجرایی شد.

نشست مشترک هیأت رئیسه خانه مطبوعات و شرکت گاز آذربایجان شرقی

نشست مشترک هیأت رئیسه خانه مطبوعات استان و شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با رویکرد ارتقای تعاملات سازنده برگزار شد.

مرتضی شفیعی، مدیر خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی در ابن نشست با ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این تشکل رسانه‌ای در استان اظهار داشت: تعامل دو سویه با نهادهای دولتی و غیردولتی یکی از مهم‌ترین اهداف و تکالیف اساسنامه‌ای خانه مطبوعات محسوب می شود.

وی با بیان این‌که امسال به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ویژه برنامه‌های مختلفی از سوی خانه مطبوعات پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: شرکت گاز یکی از مهم‌ترین و موفق‌ترین نهادهای خدمات‌رسان در طول سالیان گذشته بوده که میزان ظرفیت نفوذ خدمات شرکت در شهرها و روستاها نشان از عملکرد ارزشمند این مرکز بوده است.

شفیعی با اشاره به این‌که امسال بخش جنبی جشنواره مطبوعات استان با موضوع مصرف بهینه انرژی برگزار خواهد شد، گفت: درصدد اختصاص پنل ویژه شرکت گاز استان در جریان برگزاری نمایشگاه مطبوعات استان نیز هستیم./935/پ204/ب1

ارسال نظرات