۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۵۶۸۰۲۱

برگزاری اعتکاف رمضانیه در حوزه علمیه طالبیه تبریز

سنت حسنه اعتکاف رمضانیه با حضور ۳۵۰ معتکف در مسجد جامع تبریز و حوزه علمیه تاریخی طالبیه این شهر آغاز شد.
حوزه علمیه طالبیه تبریز

حجت الاسلام محرم صادقیان، مدیر حوزه علمیه طالبیه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: سنت حسنه اعتکاف رمضانیه به همت هیأت رزمندگان اسلام آذربایجان‌ شرقی، حوزه علمیه طالبیه و هیأت امنای مسجد جامع تبریز  از شب گذشته آغاز شده است.

وی با بیان این‌که مسجد جامع تبریز میزبان ۳۵۰ نفر از برادران و خواهران معتکف در ماه مبارک رمضان است، خاطرنشان کرد: این سنت حسنه که مورد تأکید پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز است؛ از ۲۶ ماه مبارک آغاز و تا روز چهارشنبه ۲۸ ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه طالبیه تبریز برگزاری جلسات بحث و بررسی پیرامون مسائل روز معرفتی، حلقه‌های معرفتی، نیایش و مناجات شبانه، قرائت ترتیل قرآن کریم به صورت جمعی و سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه را از جمله برنامه‌های اعتکاف رمضانیه در تبریز عنوان کرد و گفت: حجت الاسلام حسین قدوسی، مدیر دارالتحقیق شهید مطهری تبریز برنامه های متنوع فرهنگی اجرا خواهد کرد.

حجت الاسلام صادقیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که دهه پایانی رمضان فرصتی برای کسب معرفت و مجالی است برای کسانی که توشه‌ای در این ماه مبارک به دست نیاوده‌اند، گفت: بنا بر احادیث و روایات معتبر با فضیلت‌ترین اوقات اعتکاف در ماه رمضان و برترین ایام این ماه دهه پایانی است.

وی با اشاره به این‌که پیامبر گرامی اسلام همزمان با دهه آخر ماه رمضان رختخواب خویش را جمع می کرد و خود را آماده عبودیت به درگاه الهی می‌کرد، خاطرنشان کرد: رمضان ماه خودسازی و تفکر و تعمیق در مفاهیم قرآن کریم و دهه پایانی آن فرصت جبران و کسب معرفت برای کسانی است که توشه ای در این ماه مبارک به دست نیاوده اند.

مدیر حوزه علمیه طالبیه تبریز با اشاره به این‌که پیامبر اکرم(ص) در کنار دیگر عبادت ها، به اعتکاف توجه ویژه ای داشت، خاطرنشان کرد: آن حضرت برای انجام این مهم، بر اعتکاف ماه رمضان، به‌ ویژه دهه پایانی آن اهتمام می ورزید و آن را با دو حج و دو عمره برابر می دانست./935/ت303/ب1

ارسال نظرات