۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۵۶۷۸۷۲

توانایی‌های "عمو توانا" | تبلیغ نوین یک روحانی

حجت الاسلام زمانپور روحانی مبلغی است که با بکارگیری سبکی نوین در امر تبلیغ، به تربیت فرهنگی کودکان و نوجوانان مختلف می‌پردازد.
عمو توانا

حجت‌الاسلام حمید زمانپور معروف به «عمو توانا » در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره روش‌های نوین فرهنگی خود در امر تبلیغ نکاتی را بیان کرد و اظهار داشت: در این شیوه تبلیغ در عین جذابیت و سرگرم کردن کودکان و نوجوانان با انواع تفریح‌های سالم و پرنشاط، مسائل دینی هم در خلال برنامه‌ها به صورت جالب گنجانده می‌شود و با سبک‌های متنوع برای بچه‌ها بیان می‌شود.

سبک نوین با مِتُد اسلامی

این مبلغ توانمند فرهنگی افزود: با استفاده از برخی ابزارهای ساده می‌توان با کودکان، نوجوانان و جوانان ارتباط گرفته و در تربیت آنها بر مبنای مِتُد اسلامی فعالیت کرد که حاصل آن رشد کودکان در محیطی امن و مطمئن است.

وی با اشاره به گذشته تحصیلی خود بیان کرد: حدود دوازده سال پیش تحصیل در حوزه علمیه را آغاز کردم و مدت 5سال است که در مدارس تهران معلم هستم، از 4سال پیش هم کار فرهنگی را در سبکی جدید آغاز کردم.

حجت الاسلام زمانپور درباره چگونگی آغاز تبلیغ در این سبک مطرح کرد: به دلیل حاضر نشدن گروهی برای برگزاری جشن نیمه شعبان، بنده شخصا تصمیم به اجرای جشن گرفته و بعد از مشورت با مدیر مدرسه و آماده کردن محتوای مرتبط با جشن مانند شعر و مسابقه‌ای ساده، به اجرای آن پرداختم که اتفاقا نتیجه آن بسیار جالب بود و با استقبال بچه‌ها همراه شد.

شکل‌گیری گروه «عموتوانا»

وی ادامه داد: بعد از این قضیه بود که مصمم شدم تا آمادگی خود را افزایش دهم، به همین خاطر ابتدا ازطریق اینترنت به جستجوی آموزش‌های مختلف مانند ساخت کاردستی‌های متنوع و جذاب پرداخته و بعد از آن با یادگیری طرح‌های جالب برای سنین مختلف و تشکیل گروهی تبلیغی به نام «عمو توانا» و ثبت کردن آن، رسما فعالیت خود را در سبکی نوین و پویا آغاز کردیم.

این مبلغ فرهنگی با اشاره به وجه نام‌گذاری این گروه به «عمو توانا» گفت: این نام برگرفته از عمو بودن من است، از همان اوایل تدریس در مدرسه، بچه‌ها من را با نام عمو صدا می‌کردند و به دلیل داشتن توانایی‌های متعدد در امور مختلف از ورزش گرفته تا امور فرهنگی، کلاس‌داری، اجرا، روابط عمومی بالا و... به عمو توانا معروف شدم.

تربیت به سبک اسلامی یا غربی

وی با بیان این‌که امروز بسیاری از مربی‌های فرزندان و کودکان در ایران آنها را با سبک‌های غربی و در فضایی مسموم به آهنگ‌های حرام و گناه تربیت می‌کنند، گفت:  چرا یک روحانی مسلط به برنامه‌های تربیتی متنوع اسلامی نشود تا در فضایی به دور از گناه و در عین حال جذاب به تربیت دینی کودکان برای آینده بپردازد.

حجت الاسلام زمانپور با اشاره به خصوصیت‌های ضروری برای تبلیغ در این سبک بیان کرد: شجاعت، جسارت، آراستگی ظاهر، هیجان، خوش سلیقه بودن و ایده‌پردازی در روش‌های تبلیغی از اقتضائات این سبک است که به مرور زمان و با تلاش گروهی می‌توان به شیوه‌های نوین‌تری در این زمینه هم دست پیدا کرد.

وی استقبال از فعالیت گروه آنها را این‌گونه توصیف کرد: رفته رفته استقبال از این سبک تبلیغی جذاب زیاد شد تا جایی که در شهرهایی مانند تهران، قم و اراک به اجرای نمایش‌های اسلامی پرداختیم و این استقبال همچنان در حال افزایش است.

شأن طلبگی و اقتضائات آن

این مبلغ فرهنگی انتقاد برخی افراد از این سبک تبلیغی را این‌گونه پاسخ داد: البته تاکنون کسی به این شیوه اشکالی نگرفته است، اما برخی افراد با ایجاد محدودیت در زمینه طلبگی در واقع  خود را فریب داده و از اجتماعات بزرگی که امکان تربیت و تبلیغ فرهنگی گسترده‌ برای مبلغ وجود دارد، محروم می‌شوند.

وی در پایان تأکید کرد: باید توجه داشت که شأن یک طلبه به ذات اوست که با احساس تکلیف در امری، موظف به انجام آن امر می‌شود و صرفا بایستی برنامه‌های خود را با قرآن و سیره گفتاری و رفتاری اهل‌بیت(ع) تطبیق دهد تا به بیراهه نرود./876/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات