۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۵۶۷۶۷۴

حجت الاسلام والمسلمین احمدی دار فانی را وداع گفت+جزییات تشییع و خاکسپاری

حجت الاسلام والمسلمین احمدی دار فانی را وداع گفت. پیکر آن مرحوم فردا در تهران تشییع و در شهر مقدس قم به خاک سپرده می شود.
حجت الاسلام والمسلمین احمدی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی شب گذشته به سبب عارضه قلبی در بیمارستان امام خمینی(ره) دار فانی را وداع گفت.

نگاهی به زندگینامه استاد احمدی

دکتر احمد احمدی عضو گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم در 15 شهریور سال 1312 در روستای کهکدان ملایر در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد و با فراگیری دروس مقدماتی حوزوی به حوزه علمیه بروجرد رفت. وی پس از 5 سال تحصیل علوم دینی در بروجرد به قم رفت و دروس تفسیر و فلسفه اسلامی را در سطوح عالی نزد استاد علامه طباطبایی فرا گرفت و در تصحیح مجلدات المیزان به ایشان یاری رسانید. شاگرد علامه طباطبایی فقه اصول را نیز درمحضر آیات عظام بروجردی، مشکینی، محقق داماد، نجفی مرعشی و بروجردی و همچنین امام خمینی (ره) فراگرفت. حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی همزمان با یادگیری دروس حوزوی در سطوح عالی به تحصیل دانشگاهی رشته فلسفه غرب اهتمام داشت و موفق به کسب دکتری فلسفه غرب در دانشگاه تهران شد. وی از سال 1352 به عضویت هیئت علمی دانشگاه تهران درآمد و به تدریس فلسفه اسلامی، فلسفه غرب و فلسفه تطبیقی مشغول بود. دکتر احمد احمدی به مدت سی و پنج ماه مدیر گروه فلسفه در دانشگاه تهران بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی همچنین در محضر آیت الله خمینی(ره) به کسب علم اهتمام داشته و در شکل گیری انقلاب نقش بسزایی داشته است. وی از 5 دی ماه 1360 به فرمان امام خمینی (ره) در ستاد انقلاب فرهنگی حضور یافت و یکی از قدیمی ترین اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی محسوب می شود.

دکتر احمد احمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، در زمینه تشکیل دانشگاه تربیت مدرس نقش بسزایی داشت و به همین منظور مسئولیت دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس را بر عهده داشت.

حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی بنیان گذار سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها(سمت) می¬باشد که قریب به 33 سال ریاست این سازمان را برعهده داشته است. وی همچنین در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی به نمایندگی مردم تهران، ری و شمیرانات وارد مجلس شد.

از جمله آثار و تألیفات حجه الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی می توان به ترجمه کتب «تأملات در فلسفه اولی» رنه دکارت، «نقد تفکر فلسفی غرب» اتین ژیلسون، «تأسیس مابعدالطبیعه اخلاق» کانت، تألیف کتاب «بن لایه های شناخت» و کتاب «پادزهر در نفی انکار نزول وحی» اشاره کرد.

جزییات تشییع و خاکسپاری

پیکر حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی فردا یکشنبه  20 خرداد از محل سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی(سمت) واقع در بزرگراه ‌جلال‌آل‌احمد، غرب پل يادگار‌ امام(ره)‌، تشییع می ­شود.

مراسم تشییع پیکر این استاد فرهیخته از ساعت 11:30 صبح یکشنبه در محل سازمان سمت برگزار می ­شود و پس از آن به سمت قم تشییع خواهد شد.

مراسم تشییع پیکر ایشان به سمت حرم حضرت معصومه (س) در قم نیز از ساعت 17 روز یکشنبه در مسجد امام حسن عسکری (ع) قم برگزار می­ شود.
 
مراسم یادبود آن مرحوم روز دوشنبه ساعت 15:30- 14 در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار خواهد شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در 15 شهریور سال 1312 به دنیا آمد و در سن 85 سالگی دار فانی را وداع گفت.
 
خبرگزاری رسا درگذشت حجت الاسلام والمسلمین احمدی را به حوزه های علمیه، جامعه علمی کشور و خانواده آن استاد فرهیخته تسلیت می گوید. /۹۲۴/د۱۰۳/ج
 
ارسال نظرات