۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۰
کد خبر: ۵۶۷۶۵۳
آیت الله مکارم شیرازی:

سران ظالم دنیا برای رسیدن به منافع خود وجدان و اخلاق را زیر پا می گذارند

حضرت ‌آیت الله مکارم با بیان این که وجدان سران ظالم دنیا به کلی نابود شده است، گفت: این ظالمان سلاح های مرگبار را می فروشند که در یمن و کشورهای دیگر بر سر افراد بی گناه ریخته شود.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید جمعه شب در بیست و سومین برنامه چشمه معرفت که از شبکه یک سیما پخش شد، با بیان این که خداوند انسان را برای ترقی و تکامل آفریده است، گفت: انسان باید راه های معرفت و قرب خدا را طی کند و به سوی معنویت پیش رود و در سرای جاویدان جایگاه شایسته داشته باشد.

وی افزود: وقتی انسان برای هدف تکامل آفریده شده اسباب آن نیز در اختیار او قرار داده شده است، انبیا، اولیا، کتاب های آسمانی و واعظان برای هوشیاری بیشتر انسان و پیدا کردن مسیر فرستاده شده اند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم وجدان بیدار را یکی از واعظان خاموش و مهم دانست که اگر نباشد سخنان دیگر واعظان تأثیری نخواهد داشت و اظهار کرد: قرآن مجید در سوره قیامت از این موضوع یاد کرده است که وقتی کار خلافی از سوی انسان سر می زند، او را از درون ملامت می کند.

وی ادامه داد: وجدان بیدار قیامتی کوچک در وجود انسان است که او را محاکمه می کند، گاهی انسان کاری می کند و بعد از آن وجدانش بیدار می شود و کار به حدی نادرست بوده که انسان دچار بیماری روانی می شود، وجدان شخصی که مأموریت داشت بمب های اتم را بر شهرهای ژاپن بیندازد بعدها بیدار و دچار بیماری روانی شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که وجدان واعظی خاموش در درون انسان است که مسیر درست را به او نشان می دهد، ابرازداشت: امیرمؤمنان فرمود کسی که دارای وجدان بیدار داشته باشد خداوند او را حفظ خواهد کرد.

وی عنوان کرد: مولای متقیان در فرمایش دیگری تأکید می فرماید اگر انسان تلاش نکند که وجدانش بیدار بماند هیچکس نمی تواند در آن نفوذ کند، خداوند این واعظ و قاضی درونی را در همه انسان آفریده است و برخی سعی می کنند که وجدان خود را تقویت کنند اما برخی دیگر کاری می کنند که وجدان به خواب می رود و به کلی نابود می شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: وجدان سران ظالم دنیا به کلی نابود شده است، این ظالمان که سر سوزنی وجدان ندارند سلاح های مرگبار را می فروشند که در یمن و کشورهای دیگر بر سر زنان، کودکان، بیماران و حتی مجالس عروسی و بیمارستان ها ریخته شود.

وی اضافه کرد: این ظالمان درآمدی از سلاح های مرگبار دارند و تنها به منافع خود فکر می کنند، متأسفانه در دنیای امروز کسانی که گرفتار مرگ وجدان شده اند کم نیستند؛ گاهی وجدان کسانی که رفتارهای ظالمانه دارند یک لحظه بیدار می شود اما توجهی به آن  نمی کنند مانند هارون که وجدانش تحت تأثیر شعری درباره قیامت و مرگ قرار گرفت اما به آن توجه نکرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تأکید کرد: باید از خدا بخواهیم که وجدانی بیدار داشته باشیم تا ما را در مقابل بدی ها کنترل کرده و به سوی خوبی ها هدایت کند./1323/

ارسال نظرات