۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۵۶۷۶۰۱
امام جمعه تبریز:

نابودی اسرائیل راه حل بسیاری از مصائب جامعه بشری است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به مذاکرات آشکار و پنهان آل‌سعود با صهیونیست‌ها، گفت: این اتحاد وقیحانه و ننگین نشانه‌ای از آغاز اضمحلال آل‌سعود است.
نماز جمعه تبریز + امام جمعه تبریز + آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با اشاره به حضور گسترده مردم سراسر کشور در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: روز در تبریز و آذربایجان نماد غیرت دینی مردم این خطه از ایران اسلامی بود.

وی با بیان این‌که جنایات رژیم صهیونیستی در طول هفتاد سال گذشته لکه ننگی بر پیشانی بشریت است، خاطرنشان کرد: در طول همه این سال‌ها کشورهای عربی نه تنها قدمی در راستای حمایت از مردم فلسطین برنداشته‌اند، بلکه حتی گاه مسیرهای رسیدن غذا و دارو برای مسلمانان فلسطین را نیز مسدود کرده اند.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که کشورهای عربی و غربی، پشتیبان نظامی و سیاسی جنایات صهیونیزم در منطقه بوده‌اند، افزود: آمریکا سالانه بیش از 3 میلیارد دلار کمک بلاعوض به صهیونیست‌ها دارد، پیشرفته‌ترین تجهیزات و تسلیحات را برای کودک‌کشی در اختیار این رژیم قرار می دهد و انتظار دارد ایران اسلامی نسبت به این وضعیت بی‌تفاوت باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که مردم فلسطین از فتنه وهابیت و آل‌سعود نیز در امان نبوده‌اند، تصریح کرد: برخی از کشورهای عربی که سودای رهبری جهان اسلام را دارند به پشتبانی از صهیونیست‌ها روی آورده که یک خیانت علنی در حق فلسطینیان مظلوم است.

وی با اشاره به مذاکرات آشکار و پنهان آل‌سعود با صهیونیست‌ها گفت: این اتحاد وقیحانه و ننگین نشانه‌ای از آغاز اضمحلال آل‌سعود است، به فضل الهی، رهبری حکیمانه و وحدت ملت های مسلمان به زودی شاهد گسترش آگاهی مردم دنیا نسبت به ماهیت حقیر صهیونیست و آل سعود خواهیم بود.

امام جمعه تبریز روز قدس  را احیای آرمان‌ آزادی قدس شریف دانست و افزود: فلسطین محور وحدت مسلمانان بوده و این روز که یادگار امام راحل بوده و جلوه‌ای از اتحاد و انسجام دنیای اسلام است، باید همواره زنده بماند، نابودی اسرائیل راه حل بسیاری از مصائب جامعه بشری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رهنمودهای مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار داشت: رهبر انقلاب خطاب به مسؤولان در خصوص مبارزه با فساد، اختلاس و رشوه‌خواری در ادارات و سازمان‌ها تأکیدات بسیار مهمی داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: بخش دیگر سخنان رهبر انقلاب مربوط به افشای توطئه های جدید دشمنان نظام بود؛ غرب در یک طراحی پیچیده و هماهنگ با عوامل استکبار به دنبال تبدیل نقاط قوت نظام به نقاط ضعف هستند، مواردی مانند هسته‌ای و فعالیت موشکی نقطه قوت ایران است اما دشمن می‌خواهد این مسائل را مایه ناامیدی مردم جلوه دهد.

وی با بیان این‌که فشار عملی و آشوب‌سازی محور سوم اقدام دشمن علیه انقلاب اسلامی ایران است، گفت: در حوادث دی ماه سال گذشته همگان دیدیم که دشمن فشار عملی ایجاد کرده و با سوءاستفاده از مطالبات مردمی در کشور آشوب ایجاد می کند؛ رهبری فرمودند که مردم ممکن است در نقطه‌ای مطالباتی داشته باشند اما دشمن سعی می‌کند اجتماع را به حرکت ضدانقلابی مبدل کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اقدام آمریکا در خروج از برجام و تأکد دولت‌های اروپایی بر حفظ این توافق بین المللی اظهار داشت: زمان آزمون دولت‌های اروپایی فرار رسیده است، این‌که اروپا بخواهد هم تحریم و هم برجام را یکجا حفظ کند، به گفته رهبر انقلاب؛ این خوابی است که هرگز محقق نخواهد شد./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات