۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۵۶۷۱۴۳
آیت‌الله صدیقی:

حضرت زهرا باطن شب قدر است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه باطن شب قدر حضرت فاطمه زهرا(س) است، گفت: هیچ یک از اعمال نیک انسان بدون پذیرش ولایت امام علی(ع) در نزد خداوند پذیرفته نیست.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در سحرگاه 19 ماه مبارک رمضان در مسجد جامع ازگل گفت: لیله القدر شب احراز ارزش‌هایی است که انسان با آن قیمت پیدا می‌کند.

وی افزود: ما عمر باخته‌ و و فرصت از دست داده‌ایم، حال اگر بنا باشد به عالم آخرت منتقل شویم دست خالی هستیم از این رو خداوند شب قدر را قرار داد تا کسانی که یک عمر وقت خود را به بطالت گذرانده‌اند و به فکر سفر آخرت نبوده‌اند و در سیر الی الله دستی بر آتش نداشتند در این شب بیدار بمانند تا سرمایه دار شود و صاحب ارزش شده و گنج قرب الهی را به دست آورند.

آیت‌الله صدیقی با تاکید بر اینکه اگر انسان آمادگی داشته باشد می‌تواند در شب قدر به گنج طهارت و قرب الهی دست یابد، ابراز کرد: خداوند درشب قدر سرمایه هزار ماه را به انسان عطا می‌کند.

امام جمعه موقت تهران شب قدر را بهترین فرصت برای توبه بیان کرد و گفت: انسان در این شب نسبت به گناهانی که در گذشته انجام داده باید در محضر خداوند اقرار کرده و توبه کند و سپس به پیامبراکرم(ص) که سرمایه همه گنج‌ها است رجوع کند.

وی اعتبار انسان را در گرو تبعیت از پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) دانست و تصریح کرد: پیروی کردن از اولیای الهی به انسان ارزش می‌دهد همچنین عمل صالح انسان را مقرب درگاه الهی می‌کند.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: خداوند می‌فرماید: اگر بندگان من می‌دانستند من چگونه انتظار بازگشت آنان را می‌کشم از شوق وصال جان می‌دادند؛ اعمال انسان با ولایت امیرمومنان علی(ع) دارای اعتبار می‌شود خداوند بدون ولایت امام علی(ع) عملی را از انسان نمی‌پذیرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی سبب شد مرز تشیع از مرز ایران عبور کند، گفت: امروز در بسیاری از کشورها مانند نیجریه شیعیان کشته می‌شوند تا مسیر برای ظهور امام زمان(عج) مهیا شود.

وی ادامه داد: امام راحل می‌فرمودند: حفظ نظام اوجب واجبات است؛ ما نباید اجازه دهیم خون شهدا پایمال شود و باید این را بدانیم شهدا برای بازی‌های سیاسی شهید نشدند بلکه برای بقای حاکمیت دین شهید شدند.

آیت‌الله صدیقی اضافه کرد: اگر حفظ نظام اوجب واجبات است مقابله با آن نیز بدترین منکر به شمار می‌رود، ما باید این نظام را حفظ کنیم تا به صاحب اصلی آن برسانیم.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: باطن شب قدر حضرت فاطمه زهرا(س) است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات