۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۵۶۶۸۹۶
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

خودخواهی منشأ بسیاری از جنایت ها است

استاد حوزه علمیه منشأ خلاف و جنایات را خودخواهی دانست و گفت: عذاب قیامت عکس العمل اعمال انسان‌ها است.
استاد انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در حسینیه هدایت برگزار شد، گفت: دنیا مدرسه تربیت و فرا گرفتن آداب و روش‌های پسندیده با ارزش است.

وی افزود: در این مدرسه خداوند مهربان از باب لطف و محبتش معلمان دلسوز و خیرخواهی در سه بخش قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به دسته اول، ابراز کرد: خداوند در دوره اول این مدرسه 124 هزار معلم برای تربیت انسان‌ها قرار داده است که هیچ عمل و رفتار آنان جای ایراد ندارد و خداوند در 500 آیه درس‌های انبیا را بیان می‌کند.

استاد حوزه علمیه درباره دسته دوم، اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) معلمان الهی برای تربیت نفوس هستند طبق صریح روایات؛ انسان هر چیزی را که برای خود می‌پسندد برای دیگران نیز باید همان را بپسندد و هر آنچه برای خود نمی‌پسندد برای دیگران هم نپسندد؛ اگر مردم به همین روایت یک خطی عمل کنند دیگر جرم و جنایتی در هیچ نقطه جهان روی نمی‌دهد.

وی افزود: قرآن کریم به مردم توصیه می‌کند بدی دیگران را با خوبی برطرف کنید تا رحمت خداوند شامل شما شود، انسان نباید از رحمت خداوند نا امید شود کسی که از رحمت خداوند ناامید شود کافر بوده و مورد مغفرت و رحمت خداوند قرار نمی‌گیرد.

این دانشمند فرزانه با بیان اینکه انسان با چشم دل می‌تواند خداوند را مشاهده کند اما گاهی نسبت به این نگاه بی اعتنایی می‌کند، گفت: برای مثال هنگام حوادث بسیاری از مردم حضور خداوند را حس کرده‌ و مشاهده‌ کرده‌اند ولی بعد آن حس و حضور را فراموش می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه خداوند شعور مطلق عالم است، ابراز کرد: عملکرد بدن انسان نشان از داشتن شعور او دارد پس چگونه انسان می‌تواند منکر شعور مطلقی شود که عالم هستی را خلق کرده است.

وی منشأ خلاف و جنایات را خودخواهی دانست و گفت: اگر کسی از حدود انسانیت و اخلاق تجاوز کرد کسی حق ندارد این خلاف را به دیگران هم نسبت بدهد، معلمان الهی مردم را از عذاب الهی بیم می‌دادند و می‌فرمودند عذاب قیامت عکس العمل اعمال شما است ما برای شما ناراحت هستیم؛ از این رو به ما توصیه کرده‌اند به دنبال کسب بهشت باشیم و از اعمالی که باعث جهنمی شدن ما می‌شود پرهیز کنیم.

استاد حوزه علمیه در پایان نعمات الهی را عامل سوم برای تربیت انسان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: عاقبت بخیری در رها کردن این معلمان و رفتن به دنبال سگ و گربه‌های غربی نیست./813/پ202/ب1

ارسال نظرات