۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۳
کد خبر: ۵۶۶۳۱۶
حجت الاسلام ارجمندفر تبیین کرد؛

۴ شاخصه حضور تفکر صهیونیسم در سینمای غرب

کارشناس رسانه تأکید کرد: نخستین شاخصه حضور تفکر صهیونیسم در سینما این است که در همه فیلم هایی که ساخته می شود چهره ای مظلوم از صهیونیسم و چهره ای خشن از اسلام نشان داده می شود.
رسانه و صهیونیسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید ارجمندفر در نشست اساتید ارتباطات و رسانه که با محورت گرامیداشت آرمان فلسطین در عرصه هنر و رسانه در سالن جلسات مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان این که صهیونیست ها طی یک فرایند در سینما حضور پیدا کرده است، گفت: صهیونیست ها جریانی جدید و نو هستند و به عبارت دیگر این گونه نیست که قرن ها در این زمینه ها حضور داشته باشند.

عضو هیأت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب با اشاره به سکولار بودن جریان صهیونیسم اظهار داشت: این جریان در یک پوسته سیاسی از همه جریانات رسانه ای و غیره به نفع خود استفاده می کند و دین یهود را مایه آرامش اذهان معرفی کرده و از این طریق در پی رسیدن به اهداف خود است.

وی به خوی استعمارگری و استکباری جریان صهیونیسم اشاره کرد و عنوان داشت: یک جریان سیاسی را نمی توان بدون اقتصاد در نظر گرفت، برای همین نمی توان گفت که این جریان ربطی به اقتصاد ندارد.

حجت الاسلام ارجمندفر با بیان این که دین از نگاه صهیونیسم یک نوع دیدگاه فرمالیست است، ابراز کرد: امروزه باید دانست که جریان صهیونیست به مسیحیت ختم نمی شود، بلکه به شاخه های مختلف تقسیم می شود و نکته قابل ذکر این که حتی امروزه ما صهیونیست مسلمان نیز داریم.

عضو هیأت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب با اشاره به این که امروزه بزرگترین ابزار رسانه ای و سینمایی جهان در اختیار صهیونیسم قرار گرفته است، بیان کرد: آن ها از این ابزارها و شرکت ها در جهت رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند و اساساً می خواهند در جهان آن جامعه هدف خودشان را ایجاد کنند.

وی با تأکید بر این که صهیونیسم در طول تاریخ همواره از روش های مختلف برای سیطره پیدا کردن بر فرهنگ ملل مختلف استفاده کرده است، گفت: نخستین شاخصه حضور تفکر صهیونیسم در سینما این است که در همه فیلم هایی که ساخته می شود چهره ای مظلوم از صهیونیسم و چهره ای خشن از اسلام نشان داده می شود.

حجت الاسلام ارجمندفر دومین شاخصه حضور صهیونیسم در سینما را این گونه توصیف کرد: «بازگشت به سرزمین» یکی دیگر از شاخصه های حضور این جریان در سینما است، زیرا در این بخش سعی می کنند نشان دهند که فلسطین سرزمین شان بوده است و یهود در حال بازگشت به آن است.

عضو هیأت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب تکیه بر قدس شریف در فیلم های سینمایی را سومین شاخصه حضور صهیونیسم در سینما دانست و مطرح کرد: در این قسمت بر شعار تخریب قدس تکیه دارند و این تفکر را میان ملل مختلف ترویج می کنند.

وی حضور دیدگاه الهیات یهود را چهارمین شاخصه حضور صهیونیست در سینما دانست و افزود: این که در اکثر فیلم های سینمایی غربی یک شخص وجود دارد که منشأ خیرات است و یا سرزمینی وجود دارد که در آن پر از خیر است گوه بر حضور این تفکر در سینمای غرب است./841/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات