۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۵۶۵۹۶۱
آیت‌الله سلیمانی:

قومیت‌ها و مذاهب اسلامی ایران انس و الفت ستودنی با یکدیگر دارند

نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان به اصول مشترک و ستون‌های وحدت در ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: قومیت‌ها و مذاهب اسلامی ایران انس و الفت ستودنی با یکدیگر دارند.
سلیمانی

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به بررسی اهمیت و جایگاه وحدت اسلامی پرداخت و اظهار داشت: در دین مبین اسلام وحدت امت واحده به‌عنوان یکی از حساس‌ترین و پراهمیت‌ترین فرایض دینی شناخته می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان به  یکی از مصادیق قرآنی وحدت اشاره کرد و ابراز داشت: در سوره طه آمده است که«حضرت موسی(ع) زمانی که برای اخذ الواح به کوه طور رفته بودند و سامری جریان شرک را احیاء کرده بود، در مواجهه با هارون اعتراض فرمودند که چرا در مقابل این قوم مقاومت نشده است. »

وی ادامه داد: قرآن کریم پاسخ حضرت هارون را چنین توصیف کرده است که «انی خشیت أن تقول فرقت بین بنی إسرائیل و لم ترقب قولی؛ من ترسیدم بگویى تو در میان بنی‌اسرائیل تفرقه افکندى و رعایت دستورات مرا نکردى.»

امام‌جمعه زاهدان بابیان این‌که آیات سوره طه به مسلمانان می‌آموزد که وحدت از اولویت ویژه‌ای برخوردار است، عنوان داشت: باید ستون‌های وحدت را شناخت و به آن تمسک جست چراکه دین مبین اسلام به مقوله وحدت به‌عنوان یک فریضه یادکرده است.

آیت‌الله سلیمانی به اصول مشترک و ستون‌های وحدت در ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان پس از انقلاب تلاش کردند که از گسل‌های اجتماعی و رخنه‌های موجود با عنوان مشکلات قومی و مذهبی حداکثر استفاده را برای تأمین منافع خود برده و زمینه تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم کنند.

وی ادامه داد: در تقابل با چنین فتنه‌ای بصیرت مردم که بر خواسته از توصیه‌ها و درایت خاصه رهبر معظم انقلاب است وحدت اسلامی فراگیر شد و آرزوی دشمنان به یاس و ناامیدی تبدیل شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان به ارتباط تنگاتنگ مذاب اسلامی و قومیت‌ها در ایران اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: باید توجه داشت که دشمن هنوز بر فتنه تفرقه پافشاری می‌کند و می‌خواهد همچنان بر گسل‌های تفرقه برای تأمین منافع خود تمرکز داشته باشد.

امام‌جمعه زاهدان با تأکید بر این‌که مسلمانان توجه داشته باشند که به‌هیچ‌وجه‌ی نباید به بسترهای تفرقه دامن زد، عنوان داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که فرق اسلامی باید به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند؛ بر این اساس کسانی که به بهانه مذهب به حریم دیگران ورود پیدا می‌کنند، اگر شیعه باشد شیعه واقعی نیست و اگر سنی باشد سنی حقیقی نخواهد بود.

آیت‌الله سلیمانی به فعال بودن جریان شیعه انگلیسی و سنی وهابی در ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: این جریانات تلاش دارند بسترهای تفرقه را زنده کنند، اما از آنجاکه اساس رفتارهای نظام بر پایه وحدت است این جریانات ناکام مانده است./837//۳۰۲/خ

ارسال نظرات