۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۵۶۵۹۲۵

فراخوان یازدهمین جشنواره کتاب سال رضوی منتشر شد

فراخوان یازدهمین جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی برای بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ ناشر داخلی و خارجی منتشر شد.
 جشنواره کتاب سال رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا، دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی با بیان اینکه فراخوان یازدهمین جشنواره بین‌المللی کتاب سال منتشر شد، گفت: فراخوان یازدهمین جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی، برای بیش از 2 هزار و 100 ناشر داخلی و خارجی حاضر در سی ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، منتشر شد.

مهدی قیصری‌نیک اظهار کرد: این فراخوان با هدف اطلاع‌رسانی به ناشران و نویسندگان و جذب آثار رضوی در میان ناشران عمومی، تخصصی، زبان‌های خارجی و... حاضر در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر شده است.

وی اشاعه و ترويج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعاليت‌های علمی، هنری و پژوهشی مرتبط با سيره، زندگی و ابعاد مختلف شخصيت هشتمين اختر تابناک آسمان امامت و ولايت، حضرت امام رضا (ع)، شناسايی، تجليل و حمايت از توليدكنندگان و پديدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمينه فرهنگ رضوی و كمک به انتشار گسترده آن‌ها را از اهداف برگزاری جشنواره بین‌المللی كتاب سال رضوی برشمرد.

دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی، ادامه داد: یازدهمین جشنواره بین‌المللی كتاب سال رضوی با محتوای تأليف، ترجمه و پايان‌نامه با موضوع امام رضا (ع) و خاندان آن حضرت، به مناسبت ميلاد باسعادت عالِم آل محمد، حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، ولادت با بركت حضرت فاطمه معصومه (س)، همزمان با دهه كرامت، در سازمان كتابخانه‏ها، موزه‏ها و مركز اسناد آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

قیصری‌نیک با اشاره به شرایط ارسال آثار نیز گفت: یازدهمین جشنواره بین‌المللی كتاب سال رضوی شامل بخش‌های مختلفی مانند كتاب چاپی، كتاب ديجيتالی، پايان‌نامه و رساله، حمایت از آثار رضوی و ناشر فعال است. آثار ارسالی بايد دارای يكی از بخش‌های پنجگانه با موضوع امام رضا (ع) و خاندان آن حضرت باشد كه طی سال‌های 1396 و1397منتشر شده باشد.

وی افزود: آثار ارسالی با موضوع امام رضا (ع) و خاندان آن حضرت (‌حضرت موسی‌ بن جعفر (ع)، حضرت جوادالائمه (ع)، حضرت حسين بن موسی‌الكاظم، حضرت احمد بن موسی‌الكاظم (ع)، و حضرت فاطمه معصومه (س) در هر يک از بخش‌های پنجگانه، در جشنواره شرکت و مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند.

نويسندگان، ناشران و علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره انتخاب كتاب سال رضوی می‌توانند برای كسب اطلاعات بيشتر به سايت اين جشنواره به نشانی http://library.aqr.ir/ketabsal مراجعه کنند./۹۹۸/د ۱۰۳/ش

ارسال نظرات