۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۵۶۵۷۷۳

عمار حکیم خواستار خدمتگذاری و قانون‌مداری دولت آینده عراق شد

حکیم با اشاره به اینکه دولت آینده باید خدمت‌رسان باشد و نباید کشور را در بحران قرار دهد، تصریح کرد: چنین دولتی باید به قوانین احترام گذاشته و آن را زیر پا نگذارد.
سید عمار حکیم

به گزارش خبرگزاری رسا، هیأت نمایندگان حزب دموکرات کردستان، با حضور در دفتر جریان حکمت ملی، با سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی شیعیان عراق و رییس جریان حکمت ملی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار، ساختار دولت آینده و ائتلاف‌های مد نظر برای تشکیل دولت اکثریت ملی مورد بررسی قرار گرفت.

حکیم با اشاره به این موضوع که دولت آینده باید خدمت‌رسان باشد و نباید کشور را در بحران قرار دهد، تصریح کرد: چنین دولتی باید به قوانین احترام گذاشته و آن را زیر پا نگذارد.

وی در پایان بر اهمیت توافق بر اساس برنامه‌ها و زمانبندی مشخص تأکید کرد.

حکیم در دیدار سفیر ترکیه: ثبات عراق به نفع امنیت و ثبات منطقه است

فاتح یلدیز سفیر ترکیه در بغداد، با حضور در دفتر جریان حکمت ملی، با سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی شیعیان عراق و رییس این جریان دیدار و گفت
وگو کرد.

در این دیدار، روابط دوجانبه دو کشور و راه‌های تقویت آن مورد بررسی قرار گرفت و درباره تحولات چشم‌انداز سیاسی عراق و خاورمیانه رایزنی شد.

سید عمار حکیم با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق گفت: این کشور تعهد خود به مسیر دموکراسی حقیقی و نیز پایبندی به پذیرش آرای مردم عراق را ثابت کرد.

رئیس جریان حکمت ملی با تأکید بر اینکه ثبات عراق به نفع امنیت و ثبات منطقه است، تصریح کرد: تصمیم‌گیری برای تشکیل دولت آینده عراق باید طبق منافع ملی، طرح‌ها و برنامه ها و همچنین بر اساس زمانبندی مشخص باشد./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات