۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۶۵۶۴۵
آیت الله فقیهی:

پایبندی مستکبران به عهد تا زمان تأمین منافع مادی ‌آنان است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی را مصداق بارز دنیاپرستی دانست و گفت: این نوع جوامع اگر منافعشان در خطر باشد به هیچ معاهده‌ای پایبند نخواهند بود.
آیت الله فقیهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، به تفسیر آیه 44 سوره بقره پرداخت و گفت: روی سخن در این آیه به آن دسته از یهودیانی است که بر اساس کتاب تورات، نوید بعثت پیامبر خاتم(ص) را می دادند، اما زمانی که ایشان از جانب پروردگار مبعوث شدند، نبوتشان را انکار کردند؛ علت انکار یهودیان این بود که ریاستها، مقامات و مادیات خود را در خطر می دیدند.

آیت الله فقیهی با بیان این که انکار حقایق به علت مادیگرایی و دنیاپرستی از قدیمالایام میان بشریت رایج بوده است، اظهار داشت: امروزه نیز کسانی هستند که هر کجا نسبت به مقام و ثروت شان احساس خطر کنند، همه حقایق را انکار کرده و در برابر آن می ایستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی را مصداق بارز مادیگرایی و دنیاپرستی دانست و ابراز داشت: این نوع جوامع تنها مسائل مادی را رعایت میکنند و طبق منافع خودشان دست به استکبار و استعمار میزنند و باید بدانیم که اگر منافعشان در خطر باشد به هیچ معاهدهای پایبند نخواهند بود.

وی با اشاره به این که انسان باید غیر از مادیات به معنویات هم توجه داشته باشد، بیان کرد: اگر مقداری تفکر کنیم به خوبی درمی یابیم که توجه به مسائل معنوی باید در رأس امورمان باشد، اما متأسفانه هوای نفس و دنیاگرایی مانع درک حقایق می شود.

آیت الله فقیهی در ادامه با بیان این که روحانیت باید به هر آن چه که مردم را بدان توصیه می کند، عمل کند، عنوان داشت: امروزه مشاهده می کنیم که در صدا و سیما برنامه های تربیتی و دینی فراوانی پخش می شود، اما آن چه که باید بدان توجه کرد این است که ما باید به مردم ثابت کنیم که تنها اهل گفتار نیستیم، بلکه به آن چه که می گوییم عمل می کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مهم تر از قرائت قرآن کریم، عمل به آن است، زیرا در روایات آمده است که خود قرآن کریم افرادی را که آن را قرائت می کنند، اما به دستورات آن عمل نمی کنند، مورد لعن و نفرین قرار می دهد./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات