۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۵۶۵۴۸۲
استاد حوزه علمیه:

حرص ریشه در کفر دارد

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حرص ریشه در کفر دارد، گفت: رضایت الهی بالاترین سرمایه ابدی است که انسان حریص از آن محروم است.
حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام بی آزار تهرانی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در مسجد شهید بهشتی برگزار شد، گفت: حرص ریشه در کفر دارد.

وی افزود: انسان حریص دنیای خوبی برای خود رقم نخواهد زد حتی اگر اندوخته دنیوی بسیاری داشته باشد باز در اوج فقر و تنگدستی زندگی می‌کند.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی با بیان اینکه طالب دنیا هرگز سیر نمی‌شود، ابراز کرد: انسان حریص هر چیزی را که ببیند می‌خواهد آن را داشته باشد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان معادباور هرگز به دنیا و لذت‌های آن دل نمی‌بندد، اظهار داشت: لذائذ دنیوی فانی و لذت‌های اخروی ماندگار است امام علی(ع) فرمودند: سر و صدای و تبلیغات لذت‌های دنیا از خود او بیشتر است؛ تا زمانی که انسان به لذائذ دنیا دست نیافته باشد برایش شیرین است ولی تا زمانی که به آن دست می‌یابد برایش عادی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه انسان نباید قیامت را به دنیا بفروشد زیرا این خسارتی بزرگ برای انسان خواهد بود، گفت: رضایت الهی بالاترین سرمایه ابدی است که انسان می‌تواند در این دنیا کسب کند.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی با بیان اینکه انسان قیامت باور از دنیا لذت می‌برد درحالی که انسان حریص مدام مضطرب و نگران است، تصریح کرد: شیطان همه انسان‌ها را به حرص دعوت می‌کند غیر از نمازگزاران را.

استاد حوزه علمیه انسان حریص را به کرم ابریشم تشبیه کرد و گفت: کرم ابریشم مقتول خودش است؛ انسان مومن از نعمت‌های خوب دنیا استفاده می‌کند ولی هدفشان رسیدن به ظواهر دنیا نیست.

وی قیامت باوری را راهی برای نجات از صفت حرص دانست و خاطرنشان کرد: قرآن کریم توصیفات فراوانی از قیامت دارد زمانی که از آتش دوزخ یاد می‌کند می‌فرماید: آسمان و زمین طاقت آتش جهنم را ندارند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات