۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۵۶۵۴۴۱
مسؤول سازمان بسیج طلاب خراسان شمالی خبر داد؛

فعالیت ۳۳ پایگاه بسیج طلاب و روحانیان در خراسان شمالی

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان شمالی با اشاره به فعال بودن ۳۳ پایگاه بسیج طلاب در استان، گفت: از این تعداد ۱۱ پایگاه مربوط به طلاب و روحانیان اهل سنت استان است.
حجت الاسلام یوسف محمدی- مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان خراسان شمالی

حجت‌الاسلام یوسف محمدی، مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری همایش مدیران و فرماندهان پایگاه‌های بسیج طلاب و روحانیان استان، اظهار کرد: در این همایش مدیران مدارس علمیه، فرماندهان پایگاه‌های بسیج طلاب و روحانیان و مسؤولان دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان‌های استان حضور داشتند.

وی با بیان اینکه همایش یک‌روزه مزبور به‌منظور افزایش تعامل و هم‌افزایی پایگاه‌های بسیج طلاب و روحانیان استان برگزار شد، اضافه کرد: در این همایش برنامه سال 97 سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان شمالی به مسؤولان مربوطه ابلاغ شد.

حجت‌الاسلام محمدی در ادامه با اشاره به فعال بودن 33 پایگاه بسیج طلاب و روحانیون در استان، خاطرنشان کرد: از این تعداد 11 پایگاه مربوط به طلاب و روحانیان اهل سنت استان است.

وی با بیان اینکه از 33 پایگاه بسیج طلاب و روحانیان موجود در استان 15 پایگاه در مدارس علمیه خواهران و برادران استان دایر است، اضافه کرد: همچنین شش پایگاه بسیج طلاب و روحانیان نیز در ادارات تبلیغات اسلامی سطح استان فعال هستند.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان شمالی با اشاره به فعالیت‌های ارزنده پایگاه‌های بسیج طلاب و روحانیان اهل سنت در استان، اظهار کرد: به‌زودی همایش فرماندهان پایگاه‌های بسیج طلاب اهل سنت خراسان شمالی در شهر راز، مرکز شهرستان مرزی و سنی نشین راز و جرگلان برگزار می‌شود.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علمیه تحت نظر 2 هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.‌

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه سال 95 به مدیریت استانی ارتقا یافت.‌

در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال بوده و در سال تحصیلی جاری درمجموع هزار و 700 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس به تحصیل علوم دینی مشغول هستند./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات