۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۵۶۵۲۲۹
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

منکران قیامت آیات الهی را تکذیب می‌کنند

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تشنگی و گرسنگی ماه رمضان یادآوری سختی قیامت است، گفت: منکران قیامت آیات الهی را تکذیب می‌کنند.
حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم نماینده مجلس خبرگان رهبری، در سومین شب مراسم ماه مبارک رمضان در مسجد ارگ تهران گفت: ماه رمضان ماه میهمانی خداوند است و کسانی می‌توانند آن را درک کنند که به اهداف پنهان آن آگاهی داشته باشند.

وی با اشاره به یکی از آن اهداف، ادامه داد: زمانی که تشنگی و گرسنگی به انسان روزه دار فشار می‌آورد براساس روایات باید تشنگی و گرسنگی روز قیامت را یاد کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یک سوم آیات الهی در قرآن کریم اشاره به مباحث قیامت دارد، تصریح کرد: وقوع قیامت بر اساس آیات قرآن کریم امری قطعی و غیر قابل اجتناب است و انسان‌های با تقوا کسانی هستند که روز قیامت را باور داشته و از هدایت قرآن کریم بهره‌ می‌برند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم کفار را منکران قیامت دانست و گفت: تنها ماندگان روز قیامت منکران و کافرانی هستند که در دنیا امر حتمی قیامت را انکار کرده و قیامت باوران را مورد مسخره قرار ‌دادند.

وی با بیان اینکه مواهب اخروی در دنیا مهیا می‌شود، گفت: منکران قیامت با بازیچه قرار دادن دین گذاره‌های دینی را در دنیا به مسخره گرفته و آیات الهی را تکذیب می‌کنند. انسان گناهکار اگر از معصیتی که انجام داده توبه نکند آن گناه در وجود او نهادینه شده و گاهی به خاطر آن که آن گناه را ترک نکند به تکذیب آیات الهی می‌پردازد چنین کسی  از نور هدایت الهی محروم می‌شود اما برعکس انسان مومن معادباور همه حقایق عالم ملکوت را مشاهده کرده و از سرکشی و طغیان نفس اماره اجتناب می‌کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هیج یک از اعمال انسان در قیامت ضایع نمی‌شود، ابراز کرد: همه اعمال خوب و بد انسان در قیامت بدون هیچ کم و کاستی حاضر می‌شود و این حساب و کتاب در قیامت به قدری دقیق است که خداوند در قرآن کریم به انسان هشدار می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به اینکه حساب و کتاب اصحاب یمین در قیامت بسیار راحت خواهد بود، گفت: اصحاب یمین کسانی هستند که ولایت امیرمومنان علی(ع) را قبول داشته و این ولایت پذیری را به عالم آخرت انتقال داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید نفس خود را با یاد مرگ مهار کند، عنوان کرد: یاد مرگ انسان را از غفلت و گمراهی نجات می‌دهد، تشییع جنازه مسلمان و حضور در قبرستان سبب می‌شود معادباوری انسان تقویت شود.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به دیگر اهداف ماه رمضان که صبر بر مشکلات و سختی‌ها است، گفت: انسان معادباور لذائذ اخروی را هرگز به لذائذ زودگذر و غیر حقیقی عالم دنیا ترجیح نمی‌دهد از این رو در مشکلات و سختی‌های دنیا صبر او را نمی‌تواند مورد آسیب قرار گیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان موجودی ابدی است، خاطرنشان کرد: انسان معادباور در عالم دنیا به دنبال آرامش و آسایش نیست زیرا می‌داند این دنیا فانی و آخرت باقی است از این رو پیامبران و اهل بیت(ع) با قیامت باوری که داشتند توانستند آن همه گرفتاری و مصائب را تحمل کنند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات