۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۶۵۰۳۰
حجت الاسلام بی آزار تهرانی:

لیلةالقدر قلب ماه رمضان است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه لیلةالقدر قلب ماه رمضان است، گفت: ما باید از همین آغاز ماه رمضان از خداوند بخواهیم تا شب قدر را درک کنیم.
حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام بی آزار تهرانی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان در مسجد شهید بهشتی برگزار شد، گفت: روزه انسان را از معصیت و گناه باز می‌دارد و موجب طهارت روح و تصفیه ناپاکی‌های درون می‌شود.

وی افزود: خداوند در این ماه عظیم انسان مومن را به مهمانی خود فرا می‌خواند تا گناهان او را به حسنات تبدیل کند تا از تاریک‌ها به نور هدایت شود.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی با بیان اینکه روزه در همه ادیان آسمانی وجود داشته است، ابراز کرد: خداوند به امت پیامبر آخرالزمان لطف ویژه‌ای عنایت کرده و به آنان شب قدر را عطا فرموده است تا با درک آن شب ره صد ساله را در یک شب طی کنند.

این استاد حوزه علمیه درباره فضیلت روزه گرفتن و عنایت خداوند به روزه داران، اظهار داشت: طبق صریح روایات؛ حضرت مریم(س) می‌فرمایند: تنها آرزوی من پس از مرگ آن است که به عالم دنیا بازگردم تا در تابستان گرم روزه بگیرم؛ انسان روزه دار در ماه رمضان مهمان خداوند است.

وی افزود: در روایات آمده خداوند انسان‌های فراوانی را در نخستین روز ماه مبارک رمضان از آتش دوزخ رها می‌کند و این امر در روز دوم دوبرابر می‌شود و همین طور خداوند در روزهای دیگر ماه مبارک رمضان به صورت تساعدی انسان‌ها را مورد لطف خود قرار می‌دهد و این بخشش خداوند در عید فطر به اوج خود می‌رسد؛ این بخشش نشان از رحمت و رحمانیت خداوند در ماه مبارک رمضان دارد بنابراین قدر این ماه را باید دانست و به شبهاتی که در فضای مجازی نسبت به روزه گرفتن وارد می‌شود نباید توجهی کرد.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی با بیان اینکه ماه رمضان آدابی دارد تا انسان بهتر بتواند این ماه را درک کند، عنوان کرد: خداوند دوازده ماه دارد که اعظم آنها ماه رمضان است و اعظم شب‌ها در ماه رمضان شب قدر است.

این استاد حوزه علمیه در پایان با بیان اینکه لیلةالقدر قلب ماه رمضان است، خاطرنشان کرد: ما باید از همین آغاز ماه رمضان از خداوند بخواهیم تا شب قدر را درک کنیم./813/پ202/ب1

ارسال نظرات