۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۶۴۷۷۳
در آستانه ماه مبارک رمضان؛

دوره آموزش احکام عملی ویژه طلاب مدرسه علمیه کوثر فرخشهر برگزار شد

مدیر مدرسه علمیه کوثر فرخشهر از برگزاری دوره آموزش احکام عملی ویژه طلاب این مدرسه علمیه خبر داد و گفت: این دوره در آستانه ماه مبارک رمضان و در راستای توانمندسازی طلاب خواهر و مبلغان دینی برگزار شد.
دوره آموزش احکام عملی ویژه طلاب مدرسه علمیه کوثر فرخشهر

آمنه شاهرخی، مدیر مدرسه علمیه کوثر فرخشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، از برگزاری دوره آموزش احکام عملی ویژه طلاب این مدرسه علمیه خبر داد و گفت: این دوره در آستانه ماه مبارک رمضان و در راستای توانمندسازی طلاب خواهر و مبلغان دینی برگزار شد.

شاهرخی با بیان اینکه در این دوره 50 طلبه خواهر مدرسه علمیه کوثر فرخشهر حضور داشتند، ابراز کرد: در این دوره از اساتید متخصص امر احکام در استان در قالب 4 ساعت و با موضوعات مورد نیاز جامعه استفاده کردیم.

مدیر مدرسه علمیه کوثر فرخشهر با تأکید بر اینکه صرف طلبه بودن دلیلی بر تخصص کامل داشتن در همه امور دینی نیست، خاطرنشان کرد: باید طلاب دوره های مختلف مهارت افزایی را پشت سربگذارند تا بتوانند به عنوان مربی دین در جامعه نقش آفرین باشند.

وی برگزاری دوره های مختلف تربیت مربی را رسالت ذاتی حوزه های علمیه دانست و تصریح کرد: تاکنون دوره های تربیت مربی کودک، فضای مجازی، ائمه جماعات و احکام در این مدرسه برگزار شده است که می طلبد طلاب توجه ویژه ای به حضور و کسب مهارتهای لازم در این دوره ها داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه کوثر فرخشهر با اشاره به اینکه یکی از ابتدایی ترین رسالت های طلاب تسلط بر احکام امور دینی است، ابراز کرد: نمی شود کسی طلبه باشد اما از احکام دین بی خبر باشد؛ دوران طلبگی با احکام دین گره خورده است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه مردم احکام دینی خود را از روحانیت و حوزه های علمیه مطالبه می کنند و این مطالبه به حقی است، گفت: طلاب و حوزه های علمیه باید پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشند که بیان احکام یکی از این نیازها است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین وظایف مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان آشنا کردن مردم با احکام دین است، اظهار کرد: مردم باید با بایدها و نبایدهای دین اسلام آشنا باشند تا بتوانند در مسیر اهل بیت(ع) قدم بگذارند و مروج سبک زندگی اسلامی باشند و این امر به دست حوزه های علمیه محقق می شود./9457//۳۰۳/خ

ارسال نظرات