۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۵۶۴۵۶۸

البرادعی در پیامی خواستار آشتی اعراب با ایران و ترکیه شد

محمد البرادعی، رییس پیشین آژانس انرژی اتمی در توییتر خود خطاب به جهان عرب و کشورهای عربی نسبت به تشدید بحران ها و نزاع ها هشدار داده و تأکید کرده که باید با ایران و ترکیه آشتی کرد.
«محمد البرادعی» دیپلمات مصری و رییس پیشین آژانس انرژی اتمی

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمد البرادعی» دیپلمات مصری و رییس پیشین آژانس انرژی اتمی در پیامی خطاب به جهان عرب از کشورهای عربی خواسته با ایران و ترکیه آشتی کنند.

وی در صفحه توییتر خود نوشت: در جهان عرب با فاجعه ای زشت و شکافی عمیق دست و پنجه نرم می کنیم و همین وضعیت نیز با همسایگان ما وجود دارد. همه می دانند که درگیریهای پیچیده و دشمنی بحران را تشدید می کند و هیچ راه کاری بدون گفتوگو امکان پذیر نیست.

البرادعی در ادامه گفت: آیا فکر کردهایم که همه ما با ایران و ترکیه مذاکره کنیم و اختلافاتمان را حل کنیم؟ آیا راهکار دیگری به غیر از این (مذاکره) برای دور شدن از لبه پرتگاه وجود دارد؟

وی همچنین گفت: جنگها بحرانها را تشدید میکند و قرار نیست که بحرانها را حل کند؛ مانند جنگ ایران و عراق و جنگهای مشابه آن، پس هرچه بحرانها پیچیدهتر شود، نیاز به گفت‌وگو افزایش پیدا میکند مانند گفت‌وگوی آمریکا و کره شمالی.

البرادعی افزود: از حجم نزاع کشورهای عربی با ایران و ترکیه آگاه هستم اما همین مسأله لزوم مذاکره مستقیم را تشدید کرده و ما را از رویارویی ویرانگر به سود دیگران بینیاز می کند، آزمودن این روش چه ضرری به ما وارد می کند؟/۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: مهر

ارسال نظرات