۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۵۶۳۴۵۲
آيت الله نمازي مطرح کرد؛

طرح جدید آمريكا برای تضعيف و جلوگیری از ثبات در سوريه

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: تشكيل ائتلاف شش ضلعي آمريكا براي تضعيف و جلوگيري از ثبات و امنيت در سوريه طرح و توطئه جديد آمريكا بوده كه نياز به هوشياري جهان اسلام در برابر اين توطئه آمريكا است.
آيت الله نمازي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كاشان در مصلي بقيه الله الاعظم اين شهرستان با تبريك نيمه شعبان، گفت: نيمه شعيان مظهر اميد به آينده و اميد وعده تخلف ناپذير الهي براي اصلاح نهايي جهان و تغيير شرايط ظالمانه كنوني از سوي امام زمان(عج) است.

وي با بيان اينكه پيامبراكرم(ص) مي فرمايد بالاترين عبادت ها منتظر ظهور و حضور امام زمان(عج) است، افزود: حقيقت انتظار به معناي آماده باش و آماده بودن است، از اين رو منتظر واقعي به معناي التزام عملي به ترك محرمات و انجام واجبات است.    

آيت الله نمازي در ادامه با اشاره به توطئه جديد آمريكا در منطقه بعد از شكست داعش در سوريه و عراق، گفت: امروز آمريكا بعد از شكست در سوريه و عراق به دنبال براندازي حكومت بشار اسد و شكست مقاومت است.

نماينده ولي فقيه در كاشان تشكيل ائتلاف شش ضلعي آمريكا براي تضعيف و جلوگيري از ثبات و امنيت در سوريه را طرح جديد آمريكا دانست و با تأكيد بر هوشياري جهان اسلام از اين توطئه آمريكا، ابراز کرد: در اين ائتلاف 3 هزار نيروي آمريكا در سوريه، حضور نيروهاي نظامي تركيه در سوريه، نيروهاي پراكنده و جامانده هاي داعش در منطقه، كردهاي سوريه، رژيم صهيونيستي و نيروهاي كشورهاي عربي حضور دارند.

آيت الله نمازي يادآور شد: فشار آمريكا در ماه هاي اخير به عربستان و دولت مصر براي حضور مستقيم مصر يكي ديگر از توطئه هاي جديد آمريكا بر عليه كشور سوريه و بشار اسد است.

وي در ادامه با اشاره به فرازهايي از فرمايشات مهم رهبري خطاب به آمريكا در ديدار با كارگران و كارآفرينان، گفت: خليج فارس و غرب آسيا خانه ما است و شما بيگانه هستيد و به دنبال اهداف خباثت آميز و ايجاد فتنه هستيد و بايد از منطقه خارج شويد چرا كه حضور آمريكا در منطقه عامل جنگ و خون ريزي شده است.

آيت الله نمازي همچنين با بيان اينكه اگر آمريكا بخواهد وارد درگيري نظامي با ايران نشود چند برابر ضربه خواهد خورد، افزود: امروز ديگر دوران بزن در رو گذشته است.

وي همچنين با اشاره به 11 ارديبهشت روز جهاني كارگر، گفت: جايگاه و منزلت كار و كارگر در آيات و روايات برجسته است به طوريكه پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد هركس براي تهيه نفقه خانواده و امر معاش خانواده تلاش كند مانند مجاهدي است كه شمشير به دست گرفته و با دشمن مبارزه مي كند.

وي حمايت از كارگران و مديران صنايع را يك وظيفه اسلامي و ملي دانست و افزود: كار و عزت و استقلال و خودكفايي خانواده، كار و توليد و نقش آن در اقتدار ملي و كار و توليد و نقش آن در استقلال ملي در جنگ اقتصادي با دشمن از اهميت بالايي برخوردار است.

نماينده ولي فقيه در كاشان در ادامه به فرازي از فرمايشات رهبر معظم انقلاب در ديدار باكارگران و كارفرمايان اشاره كرد و گفت: دست كارگر ايراني كه يكي از بهترين كارگران دنيا هستند را بايد بوسيد اما متأسفانه برخي در داخل حمايت از كالاي ايراني را باور نمي كنند و به آن عمل نمي كنند.   

آيت الله نمازي همچنين با اشاره به سالروز شهادت آيت الله مطهري و تبريك روز معلم به جامعه فرهنگي كشور به ويژه دانش آموزان، دانشجويان، آموزگاران، دبيران و اساتيد حوزه و دانشگاه، بیان کرد: توانايي و اقتدار يك ملت و جامعه در گروه تلاش و توانايي جامعه علمي و عملي دانش آموختگان كشور است.

وي افزود: عقب نداشتن نظام آموزشي كشورهاي اسلامي يكي از سياست هاي نظام هاي استكباري است و امروز نوجوانان و جوانان كشورهاي اسلامي مورد هدف صهيونيست ها قرار گرفته اند، از اين رو مصالح ملي كشور اقتضا مي‌كند بودجه آموزش و پرورش كشور را به گونه اي تنظيم و تدبير و نظارت كنند كه آموزش و پرورش بتواند مشكلات پيش رو را حل كند.

آيت الله نمازي به مردم و خيران پيشنهاد كرد صندوق حمايتي براي كمك به دانش آموزان، دانشجويان، معلمين و اساتيدي كه براي معاش خود مشكل دارند را تأسيس تا بتواند مشكلات اين قشر را حل و فصل كنند.

وي همچنين از خيرين مدرسه ساز و دانشگاه ساز تقدير و تجليل كرد و با تأكيد بر اينكه اساتيد نيز نبايد مشكل معيشت و مسكن و مركب و ديون خود را داشته باشند ابراز داشت: تأسيس صندوق هاي حمايتي براي دانش آموزان و دانشجوياني كه به دليل عدم توانايي مالي ترك تحصيل مي كنند و از دور فعاليت هاي علمي خارج مي شوند مي تواند براي ادامه تحصيل آنها نقش تعيين كننده اي داشته باشد.

نماينده ولي فقيه در كاشان به نارضايتي مردم نيز براي راه بندان ها و ترافيك هاي شب نيمه شعبان از سوي برخي از هيئات مذهبي براي پذيرايي اشاره كرد و گفت: بيماران اورژانسي در راه بندان هاي شب نيمه شعبان سختي هاي بسياري را متحمل شدند.

آيت الله نمازي از جوانان و هيئات مذهبي خواست مراقب باشند براي انجام يك كار مستحب با ايجاد سد معبر و راه بندان و ترافيك مرتكب حرام خدا  نشوند./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات