۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۵۶۳۴۱۸
با پیام آیت الله مکارم شیرازی؛

نخستین کنگره ملی جوانان مدافع حرم برگزار شد

افتتاحیه نخستین کنگره ملی جوانان مدافع حرم با حضور شخصیت های حوزوی و هنرمندان رسانه ملی و همچنین خانواده های معظم شهدای مدافع حرم در قم برگزار شد.
مدافعان حرم اگر مدافعان حرم نبودند باید در خیابانهای خودمان میجنگیدیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، افتتاحیه نخستین کنگره ملی جوانان مدافع حرم عصر امروز با حضور شخصیت های حوزوی و هنرمندان رسانه ملی و همچنین خانواده های معظم شهدای مدافع حرم و به همت اداره کل ورزش و جوانان استان قم در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

اگر جهاد خانواده های شهدا نبود، شهدا به این درجه نمی رسیدند

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در این همایش باشکوه با اشاره به اینکه شهدا در جهاد اصغر، اکبر و کبیر سربلند بوده اند، گفت: در واقع جهاد اصلی را خانواده شهدا انجام داده اند، چراکه اگر همراهی این خانواده ها نبود، شهدا نیز نمی توانستند به آسانی مسیر سعادت را طی کنند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم افزود: اگر در وصیت نامه ها و آثار به جا مانده از شهدا دقت کنیم به یک سری حقایق مهم دست خواهیم یافت که می تواند مسیر زندگی ما را متحول کند.

یادواره های شهدا را به شهیدشناسی اختصاص دهیم

همچنین حسین کاجی از راویان دفاع مقدس در این کنگره با بیان اینکه شهدا دل خود را با امام زمان(عج) گره زده بودند، اظهار داشت: شهدای گرانقدر همه اعمال خود را برای رضای خداوند و حضرت ولی عصر(عج) انجام می دادند.

وی با اشاره به تجلی امام زمان(عج) در جبهه ها اعم از دفاع مقدس و مقاومت در سوریه ابراز کرد: بی شک امام زمان(ع) نسبت به جبهه های حق علیه باطل عنایت دارند و هرآنچه پیروزی کسب کرده و می کنیم بخاطر عنایت ایشان است.

کاجی با بیان این که شهدا در همه جا شاهد و ناظر اعمال ما هستند، مطرح کرد: باید به سمت و سویی برویم که فضای جلسات یادواره شهدایی که برگزار می کنیم به مباحث شهیدشناسی اختصاص داده شود تا همه با سیره و یاد شهدا آشنا شوند و ایشان را الگوی خودشان قرار دهند.

جشنواره ملی جوانان مدافع حرم برگزار می شود

همچنین عابدی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم از برگزاری جشنواره ملی جوانان مدافع حرم خبر داد و اظهار داشت: همه علاقه مندان می توانند آثار خود را اعم از مقاله، فیلم، عکس، انیمیشن، کلیپ و غیره برای نخستین کنگره ملی جوانان مدافع حرم ارسال کنند.

وی افزود: مراسم اختتامیه نخستین کنگره ملی جوانان مدافع حرم در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد و پس از ارزیابی آثار ارائه شده به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

جهاد از افضل ابواب و درهای بهشت است

گفتنی است، حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید نیز به این کنگره با شکوه پیامی تصویری ارسال کرد و ضمن تبریک میلاد با سعادت و پر خیر و برکت حضرت ولی عصر(ع) گفت: مجلسی بسیار باشکوه برای تجلیل و بزرگداشت مدافعان حرم تشکیل شده و از این جهت به شما تبریک می گویم که درصدد بزرگداشت مدافعان حرم برآمده اید.

وی با اشاره به فضیلت جهاد در دیدگاه امیرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه اظهار داشت: حضرت(ع) در خطبه ای نورانی می فرمایند «إِنَّ الْجِهَادَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ الْجَنَّةِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخَاصَّةِ أَوْلِيَائِهِ وَ هُوَ لِبَاسُ التَّقْوَى وَ دِرْعُ اللَّهِ الْحَصِينَةُ وَ جُنَّتُهُ الْوَثِيقَةُ»؛ جهاد بابی از ابواب بهشت است، اما نه بابی که برای همه باز باشد، بلکه برای بندگان خاص الهی که مورد عنایت ویژه پروردگار هستند، باز می شود؛ بر این اساس جهاد از افضل ابواب و درهای بهشت است.

لازم به ذکر است، در پایان این کنگره از تمبر و پوستر نخستین کنگره ملی جوانان مدافع حرم رونمایی شد و همچنین از خانواده های معظم شهدای مدافع حرم تجلیل به عمل آمد./841/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات