۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۹
کد خبر: ۵۶۲۸۰۶
حاجی دلیگانی در گفت وگو با رسا:

سهل‌انگاری دولت زمینه نفوذ دشمنان را فراهم کرده است | وجود ۱۰۰ مسؤول مؤثر دو تابعیتی در دولت

نماینده مجلس با بیان این که سهل‌انگاری دولت زمینه نفوذ دشمنان را فراهم کرده است، نسبت به نفوذ سازمان های خارجی در رده مشاوران و برخی مدیران دولتی هشدار داد.
حسینعلی حاجی دلیگانی

حسینعلی حاجیدلیگانی، نماینده مردم شاهینشهر در مجلس شورای اسلامی، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: متأسفانه در سالهای اخیر با سهلانگاریها و کوتاهیهایی از طرف دستگاههای مختلف نظام مواجه بودهایم.

وی اظهار داشت: دستگاههایی که باید صلاحیت افراد را برای ورود به منسبهای مختلف بررسی و اعلام نظر میکردند، گاهی اوقات در انجام وظیفه خود کوتاهی کردند و علیرغم مخالفتهای دستگاههای امنیتی، این افراد ناصالح با سفارشهای مسؤولان دولتی در جایگاههای مهم و حساس نظام به کار گمارده شدند.  

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: همه این موارد موجب شد افرادی با ویژگیهای و اوصاف غیرانقلابی در نظام رخنه کنند.

وی با بیان این که خسارتهای بسیاری از سوی مسؤولان و مدیران ناصالح بر پیکره نظام تحمیل شده است، تصریح کرد: افرادی در جایگاههایی قرار گرفتند که صلاحیت لازم را نداشتند. همین افراد با نفوذ خود مجدداً بسترسازی کردند تا افراد ناصالح دیگری وارد سیستم شوند و مسؤولیتها را اشغال کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: امثال خاوری که با سفارش برخی از افراد، در شغلهای مهم و حساس به مسؤولیتی گمارده شدند اما به محض آن که شرایط فراهم بود، به بیتالمال خیانت کرده و به منافع کشور ضربه زدند.  

وی با تأکید بر این که رویکرد سهلانگاری موجود در دولت یازدهم و دوازدهم نیز زمینه نفوذ را بیش از پیش بر دشمنان نظام فراهم کرد، گفت: سازمانها و شرکتهای خارجی با استفاده از روحیه وابستگی به غرب برخی از مسؤولان کشور، در سطح مشاوران و مدیران دولتی نفوذ کردند و تصمیمات اشتباهی را به خوردِ تصمیمگیران دولتی دادند.

عضو کمیسیون نمایندگان ولایی مجلس عنوان کرد: افزایش روز افزون کارشناسانی که به سبب واسطه و سفارش وارد مشاغل مهم نظام شده بودند، نمایندگان مجلس شورای اسلامی را بر آن داشت تا طرح تفحص از مسؤولان دو تابعیتی را انجام دهند.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح تفحص از مسؤولان دو تابعیتی آشکار شد که بالغ بر 100 نفر از افراد مدیر و مؤثر در دولت و دستگاههای وابسته به دستگاه اجرایی یا دو تابعیتی هستند یا آن که به نحوی ارتباطشان با خارج از کشور به گونهای برقرار است که هر زمانی بخواهند، میتوانند وارد آن کشور شوند.

حاجی‌دلیگانی ابراز داشت: بیتردید برای جلوگیری از نفوذ دشمنان در سازمانها و دستگاههای مختلف نظام ضروری است تا تصمیمات جدی در این امر اتخاذ شود که این مهم مستلزم نظارت شدید وزارت اطلاعات است تا بدون هیچ ملاحظاتی به وظیفه امنیتی خود عمل کنند./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات