۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۵۶۲۵۶۶
اسماعیلی:

دشمن شناسی و بصیرت چهره نفاق را در جامعه آشکار می‌کند

عضو شورای نگهبان با بیان اینکه دینداری بدون دشمن شناسی امری ناقص است، گفت: دشمن، دشمن است و غیر از دشمنی نباید از او انتظاری داشت کسی اگر تصور کند دشمن از دشمنی خود دست می‌کشد بیانگر آن است که او دشمن را نشناخته است.
اسماعیلی

ابه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن اسماعیلی عضو شورای نگهبان و نماینده مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در جلسه هفتگی تفسیر نهج البلاغه که در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد، گفت: جامعه مطلوب دینی در نهج البلاغه، جامعه‌ای است که افزون بر اجتماع مردم آن با یکدیگر محبت و الفت نیز دارند.

وی افزود: دشمنان همواره درصدد هستند تا اجتماع و الفت مسلمانان را نابود کنند بر همین اساس از ابزار نفوذ و تحریک عواطف متدینان ساده لوح دست به این اقدام شوم می‌زنند.

اسماعیلی بزرگ‌ترین مانع نفوذ دشمن را پرهیز از سطحی نگری بیان کرد و اظهار داشت: دشمن شناسی و پرهیز از سطحی نگری دو ابزار مهم در برابر نفوذ منافقان به شمار می‌روند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه منافقان با سردادن شعارهای خودی به جامعه اسلامی ضربه وارد می‌کنند، ابراز کرد: منافقان ظاهری موجه دارند اما در باطن عامل دشمن هستند بر همین اساس اگر مردم در جامعه اسلامی دشمن شناس باشند می‌توانند خود را از خطر نفاق ایمن کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان بی وقفه علیه مسلمانان دشمنی می‌کنند، افزود: دشمن، دشمن است و غیر از دشمنی نباید از او انتظاری داشت کسی اگر تصور کند دشمن از دشمنی خود دست می‌کشد بیانگر آن است که او دشمن را نشناخته است.

عضو شورای نگهبان با تاکید بر اینکه دینداری بدون دشمن شناسی امری ناقص است چرا که توحید در درون خودش مبارزه با طاغوت دارد، گفت: هر جای قرآن کریم که اطاعت از خداوند متعال بیان شده به اجتناب از طاغوت نیز تاکید شده است، طبق صریح روایات؛ عاقل‌ترین انسان‌ها خداشناس‌ترین آنان هستند؛ انسان عاقل افزون بر خدا شناسی دشمن شناس نیز هست بر همین اساس در برابر دشمن موضع می‌گیرد.

اسماعیلی سخت‌ترین دشمن شناسی را شناخت منافق بیان کرد و اظهار داشت: انسان منافق به صورت علنی دشمنی و توطئه نمی‌کند از این رو شناخت او نسبت به شناخت دشمنی که آشکارا توطئه می‌کند سخت‌تر است.

وی ناامید کردن مردم را حربه منافقان خواند و تصریح کرد: منافق بد باطن و خوش ظاهر است و چون خود لغزیده دیگران را نیز به این لغزش‌گاه دعوت می‌کند. همراهی منافقان از سوی انسان‌های ساده لوح و سطحی نگر خطری بزرگ برای جامعه اسلامی است. خطر منافقان زیبا کلام و سخنور بسیار بیشتر از خطر سایر منافقان است پیامبراسلام از چنین منافقانی به خداوند پناه می‌برند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه انسان عاقل هر چیزی را قبول نمی‌کند، خاطرنشان کرد: گاهی منافقان برای شعارهایی که سر می‌دهند قسم دروغ می‌خورند تا مردم را علیه خداوند تحریک کنند از این رو تنها انسان‌های نادان و سخیف العقل که حزب باد هستند سخنان آنان را قبول می‌کنند و این دسته افراد نیز برای جامعه اسلامی خطرآفرین هستند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات