۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۵۶۲۰۶۵
رییس شورای حوزه‌ علمیه استان تهران:

رضایت داشتن به انجام گناه، معصیت است

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه رضایت داشتن به انجام گناه معصیت است، گفت: کسی که عمل باطلی را انجام می‌دهد گویی دو گناه انجام داده نخست انجام عمل باطل و دیگر رضایت داشتن به انجام آن گناه است.
رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع)، امروز پیش از آغاز درس خارج فقه که در همین حوزه علمیه برگزار شد، گفت: انسان از رضایت داشتن به انجام گناه و یا عمل زشت نهی شده است.

وی با استناد به کلام امیرمومنان علی(ع)، ادامه داد: حضرت در کتاب شریف نهج البلاغه می‌فرمایند: هنگامی که انسان در یک جمع به رفتار زشت، منکر و یا ظلمی که مشاهده می‌کند رضایت داشته باشد گویی در انجام آن گناه و یا منکر مشارکت داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد درباره تفاوت انجام گناه و یا رضایت داشتن به انجام آن، ابراز کرد: رضایت داشتن به انجام گناه یک امر جوانحی اما انجام دادن آن امری جوارحی است که انسان با اعضا و جوارح مرتکب آن می‌شود بنابراین اگر کسی راضی به انجام خلافی باشد گویی خود عامل آن کار خلاف است.

رییس شورای حوزه‌ علمیه استان تهران در ادامه تصریح کرد: کسی که عمل باطلی را انجام می‌دهد گویی دو گناه انجام داده است نخست انجام عمل باطل و دیگر رضایت داشتن به انجام آن گناه است.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) ادامه داد: کسی که جوانحی به گناه راضی می‌شود با کسی که جوارحی گناهی را انجام می‌دهد در مقدار گناه با هم تفاوت دارند. انسان زمانی که به انجام گناه راضی می‌شود یک گناه برای او به ثبت می‌رسد اما کسی که آن گناه را انجام می‌دهد افزون بر گناه رضایت، گناه مرتکب شدن به آن گناه نیز برای او ثبت می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسی که در عمل گناهی انجام می‌دهد دچار دو گناه جوارحی و جوانحی است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات