۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۵۶۱۹۷۸
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

مراتب انسان در قیامت بر اساس اخلاص تعیین می‌شود

استاد حوزه علمیه با بیان این که اخلاص عالی‌ترین فوض و سعادت است، گفت: اخلاص شریف‌ترین غایت و نقطه‌ای است که انسان می‌تواند به آن دست یابد و مراتب انسان در قیامت بر اساس اخلاص تعیین می‌شود.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، امروز در مراسمی که به مناسبت میلاد قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، گفت: لذت بخش‌ترین مفهوم معنوی دین، اخلاص است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اظهار داشت: عشق لذت بخش‌ترین مفهومی است که انسان‌ها هرگز از آن خسته نمی‌شوند. همه می‌دانند عشق داشتن مایه شادی و شیرینی زندگی انسان می‌شود ولی متاسفانه کمتر از این مفهوم برای اثبات دین استفاده شده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسین(ع) شخصیتی است که مردم در طول تاریخ به ایشان عشق ورزیده و برای مظلومیت حضرت اشک ریخته‌اند، ابراز کرد: در حافظه تاریخ چنین عشقی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه دین با فطرت آدمی متناسب است، گفت: در دین مهمترین مفهومی که موجب شیرینی آن می‌شود اخلاص است و در زندگی مهمترین مفهومی که موجب شیرینی زندگی می‌شود عشق است؛ عشق و اخلاص رابطه نزدیکی با هم دارند.

استاد دانشگاه اخلاص را آیت دین و نهایت معنویت بیان کرد و اظهار داشت: طبق صریح روایات؛ اخلاص عالی‌ترین فوض و سعادت است، اخلاص شریف‌ترین غایت و نقطه‌ای است که انسان می‌تواند به آن دست یابد، مراتب انسان در قیامت بر اساس اخلاص تعیین می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادب، اخلاص و معرفت را مهمترین شاخصه وجودی حضرت عباس(ع) دانست و ابراز کرد: امام سجاد(ع) می‌فرمایند: عمویم عباس مقامی دارد که شهدا به حال آن غبطه می‌خورند؛ خداوند می‌فرماید: اخلاص از اسرار من است؛ انسان با اخلاص است که می‌تواند طعم شیرین رهایی را بچشد. شیطان عهد کرده همه انسان‌ها را گمراه کند جز انسان‌های با اخلاص را؛ این همان رهایی انسان است که به واسطه اخلاص کسب می‌شود.

وی در پایان حداقل‌ترین اخلاص را در ترک گناه دانست و خاطرنشان کرد: اخلاص داشتن بسیار سهل اما ماندن در اخلاص بسیار دشوار است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات