۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۵۶۱۹۱۴
استاد حوزه علمیه:

مسؤولان از اشرافی گری بپرهیزند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مسؤولان باید از اشرافی گری بپرهیزند، گفت: اشرافی‌گری کشور را به نابودی می‌کشاند؛ گاهی برخی اخبار حکایت از خرج‌های کلان برخی مسؤولان در سفرها دارد.
احدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احدی، استاد حوزه علمیه قم در جلسه هفتگی اخلاق که جمعه شب ها در مسجد الزهرا(س) تهران برگزار می شود، گفت: مسؤولان باید از اشرافی گری بپرهیزند.

وی افزود: اشرافی‌گری کشور را به نابودی می‌کشاند گاهی برخی اخبار حکایت از خرج‌های کلان برخی مسؤولان در سفرهای استانی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با تاکید بر اینکه والدین باید در تربیت فزندان دقت داشته باشند، ابراز کرد: متاسفانه امروز تربیت فرزندان نیز پولکی شده است این امر بسیار خطرناک است، والدین وظیفه دارند فرزندانشان را به خوبی تربیت کرده و سعادتمند شدن آنان بها دهند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسین(ع) معصومی است که قبل از ولادت جبرئیل خبر شهادتش را به پیامبراکرم(ع) اعلام کرد، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) بهترین الگو برای والدین به شمار می‌روند، انسان باید به گونه‌ای زندگی کند که اگر خبر شهادت فرزند را دادند راضی به رضای خدا باشد.

وی با استناد به کلام امام زمان(عج) که فرمودند: در تمام مشکلات به امام حسین(ع) متوسل شوید، تصریح کرد: قاتلان امام حسین(ع) کسانی بودند که به خوردن مال حرام اهتمام داشتند بنابراین برای پاک ماندن از وساوس شیطانی لازم است انسان به خوردن مال حلال مبادرت داشته باشد و به اهل بیت(ع) توسل بجوید.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با تاکید بر اینکه انسان باید تسلیم امام حسین(ع) باشد، تصریح کرد: گسترش مکتب امام حسین(ع) انسان را سرور می‌کند، خداوند عالی‌ترین هدایا را در شب و روز میلاد امام حسین(ع) به انسان عطا می‌کند، آمرزش در مکتب امام حسین(ع) میسر می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه هنر غربی مزدور شیطان و هوا و هوس است، گفت: مکتب هنر غربی نمی‌تواند انسان ساز باشد امروز با کمی تامل می‌توان دریافت که هیچ یک از کنسرت‌ها و تئاترهای الگو گرفته از غرب در تکامل انسان نقشی ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی در پایان خاطرنشان کرد: تکامل و رستگاری در مکتب اهل بیت(ع) است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات