۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۵۶۱۹۱۳
حجت الاسلام شعبانی تشریح کرد؛

اهداف برگزاری همایش بین المللی جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل

دبیر اجرایی همایش بین المللی جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل با اشاره به مهم ترین اهداف برگزاری این همایش بر به تبیین، ترویج و تعمیق فرهنگ اسلامی در عرصه بین الملل تأکید کرد.
همایش جریان شناسی فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه همایش بین المللی جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل پیش از ظهر امروز در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

حجت الاسلام شعبانی دبیر اجرایی همایش با بیان این که جریان شناسی یک ضرورت اساسی درروزگار معاصر برای فعالان عرصه فرهنگی است، اظهار داشت: بدون شناخت آسیب شناسی جیان های گوناگون نمی توان نسبت به وضعیت فکری و فرهنگی مناطق و کشورهای تصویری روشن را مسجم کرد.

وی افزود: آشنایی با فرهنگ کشورها به ویژه جهان اسلام می تواند از پراکندگی فرهنگی جلوگیری کند و به نوعی همسویی و وفاق فکری در جهان اسلام بیانجامد و توانمندی لازم برای مواجهه با فرهنگ معارض پدید آورد.

معاون فرهنگی مؤسسه زبان و فرهنگ شناسی ظرفیت گسترده جامعة المصطفی(ص) العالمیة و حضور در میان ملل گوناگون را بستری مناسب برای تعاملات دینی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: با توجه به ماموریت و رسالت «موسسه زبان و فرهنگ شناسی» پیرامون شناخت فرهنگ ها، معاونت پژوهش این موسسه، «جریان شناسی فرهنگ ملل» را از اولویت های برنامه ای میان مدت قرار داده و بخشی از توان پژوهشی خود را مصروف این مهم کرده است.

وی ادامه داد: این مؤسسه تلاش دارد با بستر سازی جریان شناسی فرهنگی و دینی، تصویر روشنی از وضعیت فرهنگی ملت ها ارائه دهد و در بستر تعاملاتی که در عرصه های مختلف با جوامع جهانی ایجاد می کند، زمینه فعالیتهای دینی و فرهنگی اصیل اسلامی را مهیا کند.

حجت الاسلام شعبانی در ادامه با اشاره به برخی از اهداف همایش یادآور شد: ما در این همایش تلاش می کنیم به تبیین، ترویج و تعمیق فرهنگ اسلامی در عرصه بین الملل و حفظ و تقویت فرهنگ و هویت دینی در عرصه بین الملل پردازیم.

وی نهادینه سازی فعالیت های فرهنگی متناسب با باورهای دینی را یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش برشمرد و افزود: این همایش در حقیقت به دنبال آسیب شناسی فعالیت های فرهنگی در نقاط مختلف دنیا با استفاده از ظرفیت دانش پژوهان مراکز مختلف علمی حوزه است.

دبیر اجرایی همایش در پایان با اشاره به روایتی در مورد ضرورت فرهنگ سازی در بین مردم برای تعمیق باورهای اسلامی یادآور شد: این همایش می خواهد به معرفی شیوه های تبلیغی و آموزشی جدید و ارائه راهبرد در فعالیت های فرهنگی دینی بپردازد./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات