۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۵۶۱۸۸۶
عضو اتاق تبلیغ خراسان:

امام حسین منبع کرامت هستند

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این حضرت سیدالشهدا (ع) منبع کرامت بود، گفت: امام حسین (ع) کریم و اهل گذشت بود.
حجت الاسلام غبدوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام‌ مهدی عبدوس عضو اتاق تبلیغ خراسان و امام‌جمعه سابق سبزوار امشب در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی گفت: کلمه حسین از احسان کننده و خوبی می‌آید، حضرت 57 سال عمر کرد و همه از ایشان خوبی دیدند.

وی افزود: خدا صاحب نیکی است و امام حسین (ع) نیکی کننده است. امام حسین (ع) 81 زیارت دارد که 71 زیارت در بحارالانوار و بقیه در کتاب کامل الزیارات آمده است. برای تمام ایام سال زیارت دارد. امام حسین (ع) کریم و اهل گذشت بود از امام حسین کرامت را یاد بگیریم.

امام‌جمعه سابق سبزوار در ادامه اظهار کرد: باید کریم باشیم، تا رفتار امام حسین (ع) را یاد بگیریم. در زندگی گذشت داشته باشیم، نکند برای یک موضوع کوچکی شش ماه با هم قهر کنیم. حضرت سجاد (ع) فرمود، پدرم گفت، اگر کسی به گوش سمت راست من ناسزا گوید و در گوش چپ من عذر خواست، من از او انتقام نمی‌گیرم و او را می‌بخشم.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) هر وقت می‌خواست به فقرا کمک کند، می‌گفت، شکر بخرید. در مدینه شکری وجود نداشت و گران بود. به حضرت گفتند، چرا نان نمی‌دهید؟ حضرت گفت، من شیرینی را دوست دارم و می‌خواهم چیزی را که دوست دارم، درراه خدا بدهم.

حجت‌الاسلام عبدوس بابیان این‌که کرامات حضرت سیدالشهدا (ع) بسیار است، گفت: هر جسمی که به امام حسین (ع) وصل شود، قیمت پیدا می‌کند. خاک ارزشی ندارد، اما وقتی به امام حسین (ع) می‌رسد، سبب شفا می‌شود. خوردن خاک حرام است، اما تربت، حکم دیگری پیدا می‌کند.

امام‌جمعه سابق سبزوار اظهار کرد: سعی کنیم رفتار ما حسینی شود. اختلافات در خانه‌ها زیاد شده، قهر، دعوا و طلاق افزایش‌یافته است. مرد در خانه باید به زن و بچه‌ها عشق بورزد. این کارها متعلق به ما و امام ما نیست. در زندگی شیعه امام حسین (ع) باید احترام و تلخی نباشد. در منزل با احترام و ادب با همسر صحبت کنید، تا فرزندان یاد بگیرند. در کنار عشق و محبت اهل‌بیت (ع)، رفتار آنان را یاد بگیریم./934/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات