۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۵۶۱۸۶۹
نماینده ولی‌فقیه در قزوین:

پاسداران بازوان توانمند اسلام هستند

نماینده ولی‌فقیه در قزوین گفت: پاسداران حراست‌کنندگان مکتب حسین‌بن‌علی(ع) و بازوان توانمند اسلام هستند و روح آزادگی و حماسه‌آفرینی را پاسداران اهل عالم از امام حسین(ع) فرا گرفته اند.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و نظم در امور با اشاره به توقیق برخورداری از تقوای الهی گفت: از خداوند متعال توفیق می‌خواهیم که به ما تقوایی عنایت کند که به واسطه آن یاری‌کننده جامعه دینی و آحاد مردم بوده و بتوانیم همواره در زمینه تقوای الهی و ترویج ارزش‌های دینی و قرآنی اثرگذار باشیم.

وی در ادامه با اشاره به میلاد فرخنده و مبارک امام حسین(ع) افزود: امام حسین(ع) بزرگ مرد جهان و سرور شهیدان عالم است آن حضرت در زمان خود اقامه کننده نماز و عدالت و دین خداوند بود از این رو باید تلاش کنیم فرهنگ اخلاقی و دینی آن حضرت در جامعه ایمانی ما رواج پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین با بیان اینکه روز میلاد امام حسین(ع) در تاریخ جهان به نام روز پاسدار نامگذاری شده استخاطرنشان کرد: پاسداران حراست‌کنندگان مکتب حسین‌بن‌علی(ع) و بازوان توانمند اسلام هستند روح آزادگی و حماسه‌آفرینی را پاسداران اهل عالم از امام حسین(ع) فرا گرفته و با اعتماد به وعده‌های الهی به دنیا ثابت کردند که با نیروی ایمان و تقوا می‌توان بر دشمن پیروز شد.

وی در ادامه با اشاره به میلاد پربرکت حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز اظهار کرد: حضرت ابوالفضل(ع) در شجاعت و پایداری و بصیرت معروف و مشهور بود زمانی‌ که در کربلا در میدان مبارزه دست راست او قطع شد فرمود به خدا سوگند اگر دست‌های من را قطع کنید تا ابد از دین حمایت می‌کنم جوانمردی این مرد بزرگ تا روز قیامت بر روی انسان‌های لایق تاثیرگزار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی پیروزی حسین‌بن‌علی(ع) را در میدان مبارزه و شهادت وعده الهی دانست و اضافه کرد: این وعده الهی است که به اذن و اراده خداوند متعال گروهی اندک بر گروه بسیار پیروز شده و گروه بسیار شکست‌خورده و مغلوب می‌شوند در صحنه کربلا با مدیریت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) تمام تهدیدات یزیدیان تبدیل به فرصت شد و مجلس جشن یزیدیان به عزا مبدل شد.

وی با اشاره به سالگرد شکست آمریکایی‌ها در طبس عنوان کرد: خداوند متعال با امدادهای غیبی خود در طبس آمریکایی‌ها را به خاک مذلت کشاند و شعله‌های آتش آنها را به کام خود فرو برد این حادثه تاریخی نشان می‌دهد که اگر مومن به خداوند متعال و ولایتمدار باشیم خداوند با بالاترین و قوی‌ترین امدادهای خود ما را کمک کرده و دشمن را زمینگیر خواهد کرد.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به سالگرد وفات شاعر مشهور ایرانی تصریح کرد: در هفته پیش‌رو سالگرد وفات سعدی شیرازی از برجسته‌ترین شاعران کشور ایران را در پیش داریم این شاعر معروف و مشهور ایرانی با اشعار بی‌نظیر و ماندگار خود به فرهنگ علوی و اهل‌بیت(ع) خدمت زیادی کرده و از طریق اشعار خود دل‌های زیادی را به سوی اسلام معطوف کرد.

وی در پایان گفت: در هفته گذشته شاهد وفات حجت الاسلام موسوی امام جمعه فقید شهر آبیک بودیم آن بزرگوار عالمی فرهیخته مجاهد و انقلابی بود که در دوران انقلاب با شجاعت تمام در سنگر مسجد و محراب حضور داشت درگذشت این عالم ربانی را به همه مومنان تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم ما هم به تاسی از آن بزرگوار پیرو دین و یاری‌کننده انقلاب اسلامی باشیم./۸۷۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات