۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۵۶۱۸۳۰
حجت الاسلام قرنی:

ولایتمداری، شرط پذیرش اعمال است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ولایتمداری شرط پذیرش اعمال است، گفت: انسان باید در مکتب ولایت زانو بزند تا به خدا برسد در غیر این صورت کدخدا را به جای خدا اشتباه می‌گیرد.
آیت الله قرنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین قرنی استاد حوزه علمیه، شب گذشته به مناسبت خجسته میلاد سید شهیدان کربلا امام حسین(ع) در مسجد جامع الزهرا(س) گفت: سه ماه رجب، شعبان و رمضان در متون روایی و عرفی عناوین مختلفی دارد.

وی افزود: رجب، ماه ولایت، شعبان ماه نبی و رمضان ماه خداوند متعال است.

حجت الاسلام قرنی بیان داشت: برخی از بزرگان می‌فرمایند: همانگونه که انسان وارد رجب شده و پس از سپری کردن روزهای آن وارد ماه شعبان می‌شود در سیر و سلوک این سه ماه نیز این امر باید به ترتیب صورت بپذیرد؛ بنابراین انسان بدون ورود و سلوک رجبیه نمی‌تواند به سیر و سلوک شعبانیه دست یابد و این امر درباره ماه رمضان نیز جاری است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رجب ماه ولایت است، ابراز کرد: انسان تا ولایت‌مدار نشود و در مکتب ولایت زانو نزند و در آستانه ولایت سیر و سلوک نداشته باشد هرگز نمی‌تواند به محضر و مکتب نبی نائل شود؛ بنابراین اگر کسی تصور کند بدون ولی می‌تواند به نبی برسد امری محال است و کسی بدون ولی، نبی را بخواند این ورودش بی اعتبار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شعبان ماه نبی و رمضان ماه خداوند است پس انسان تا زمانی که متخلق به اخلاق نبوی نشود نمی‌تواند ماه خدا را درک کند، گفت: انسان باید در مکتب ولایت زانو بزند تا به خدا برسد در غیر این صورت کدخدا را به جای خدا اشتباه می‌گیرد.

حجت الاسلام با بیان اینکه سیر و سلوک انسان مشخص است و اگر کسی غیر از این مسیر حرکت کند خطا رفته است، تصریح کرد: این سه ماه فرصتی برای پالایش قلب است، طبق صریح روایات؛ قساوت قلب انسان را از رحمت الهی محروم می‌کند برهمین اساس کسی که رحم ندارد مورد ترحم نیز قرار نمی‌گیرد زیرا خداوند به کسی رحم می‌کند که رحم داشته باشد؛ سه ماه رجب، شعبان و رمضان فرصتی برای پاکسازی قلب از کینه و نفرت است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه کینه توزی نزد خداوند مغضوب است، خاطرنشان کرد: خداوند عبادت و ذکر انسان کینه توز را دوست ندارد، عبادت خداوند بدون واسطه ولی اشتباه است و قابل پذیرش نیست خداوند از انسان عبادت با ولایت و سینه‌ای مالامال پاک از کینه و کدورت می‌خواهد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات