۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۵۶۱۵۶۹
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:

انقلاب ایران پرتویی از قیام عاشورا است

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه انقلاب ایران پرتویی از قیام عاشورا است، گفت: قیام امام حسین(ع) در راستای نجات اسلام و مسلمانان از انحراف و گمراهی صورت گرفت.
سید رضا اکرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید رضا اکرمی رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت آغاز ماه مبارک شعبان در مسجد جامع غدیر برگزار شد، گفت: با آغاز ماه شعبان پیامبراکرم(ص) دستور می‌دادند در مدینه اعلام کنند شعبان ماه پیامبراکرم(ص) است.

وی افزود: ماه شعبان نیز همانند ماه رجب دارای ویژگی‌هایی است و رویدادهای گران شأن و گران بها در این ماه اتفاق افتاده است بر همین اساس در روزهای نخست این ماه ما با سه ولادت بزرگوار بزرگ زاده و در نیمه آن با ولادت امام مهدی(عج) رو به رو هستیم.

حجت الاسلام اکرمی با اشاره به قیام کربلا، ابراز کرد: مردم جامعه اسلامی در دوران امامت امام حسین(ع) به قدری در گمراهی و ضلالت فرو رفته بودند که برای آنان فرقی نمی‌کرد یزید یا امام معصوم بر آنان حکومت کند.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: برای نجات مردم از این جهالت نیاز به حرکت و نهضتی حسینی بود تا به از این طریق مردم از جهالت و حیرت خارج شوند و جامعه اسلامی راه رشد و سعادت خود را طی کند.

وی با بیان اینکه قیام کربلا در اصل روشنگری برای احقاق حق بود، گفت: گاهی برخی به زور بر مسند قدرت تکیه می‌زنند و خود را خلیفه مردم معرفی می‌کنند که در میان این افراد گاهی برخی خود را خلیفه خداوند نیز می‌دانند در این هنگام است که جامعه اسلامی نمی‌تواند نسبت به این امر بی تفاوت باشد از این رو امام حسین(ع) تن به واقعه عاشورا داد تا اسلام منحرف نشود انقلاب ایران نیز در امتداد واقعه عاشورا محقق شد.

حجت الاسلام اکرمی واقعه کربلا را سرآغاز انقراض بنی امیه دانست و افزود: امام حسین(ع) با قیام خود در یک نیم روز، تاریخ را متحول کردند بنابراین شعبان که ماه ولادت امام حسین(ع) است فرصتی است تا قیام و ابعاد عاشورا تبیین و بررسی شود.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در پایان ادامه داد: ما باید ائمه معصومین(ع) را به خوبی بشناسیم و خود را تابع آنان کنیم تا سعادتمند شویم./۸۱۳/پ202/ب1

ارسال نظرات