۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۵۶۱۵۵۵
عصر امروز؛

کتاب "رؤیاانگاری وحی" در خبرگزاری رسا رونمایی شد

آیین رونمایی کتاب «رؤیا انگاری وحی» با حضور حجج اسلام والمسلمین دکتر محمدصادق یوسفی مقدم، دکتر ابوالفضل ساجدی و حامد ساجدی در خبرگزاری رسا در قم برگزار شد.
آئین رونمایی از کتاب رؤیا انگاری وحی در خبرگزاری رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین رونمایی از کتاب «رؤیا انگاری وحی» عصر امروز با حضور حجج اسلام والمسلمین دکتر محمدصادق یوسفی مقدم، رییس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن، دکتر ابوالفضل ساجدی و حامد ساجدی، نویسندگان کتاب رؤیاانگاری وحی و حجت الاسلام مهدی محققی، مدیر عامل خبرگزاری رسا در خبرگزاری رسا در قم برگزار شد.

در ابتدای این نشست علیرضا استادیان، سردبیر خبرگزاری رسا به ضرورت نقد روشنکفری در رسانه‌های کشور اشاره کرد و گفت: یکی از روشنفکران که مطالب خویش را در موضوع‌های مختلف مطرح کرده، آقای دکتر سروش است و وی در موضوع وحی و قرآن، رؤیاانگاری است و در این جلسه به نقد این موضوع پرداخته می‌شود.

در ادامه این نشست حجت الاسلام ساجدی به شرح شبهه رؤیاانگاری دکتر سروش پرداخت و گفت: ادعای سروش نوآوری و ابداع وی نیست و در تاریخ نیز سابقه داشته است.

این پژوهشگر حوزوی به بیان شباهت‌های میان وحی و رؤیا اشاره و بیان کرد: هرچند شباهت‌هایی میان وحی و رؤیا وجود دارد؛ اما این موضوع نباید سبب آن شود که وحی و رؤیا  یکسان تلقي شود.

حجت الاسلام ساجدی گفت: سروش وجوه مشترک میان وحی و رؤیا را مطرح کرده و از این شباهت‌ها این همانی این دو مسأله را نتیجه گرفته است.

 وی در ادامه سخنانش به شرح اشکال‌های نظریه سروش پرداخت و گفت: مهم‌ترین اشکال نظریات سروش این است که او برای فرضیه‌های خویش دلیلی نیاورده؛ بلکه تنها شواهدی برای آنها ذکر کرده است.

حجت الاسلام ساجدی درباره مطالب کتاب رؤیاانگاری وحی گفت: این کتاب در چهار فصل تنظیم شده که در فصل اول، کلیات و در سه فصل بعدی دیدگاه های ایشان در سه بخش، مطرح و به آنها پاسخ داده شده است.

 نویسنده کتاب رؤیاانگاری وحی درباره مراحل اشکال دکتر سروش نیز اظهار داشت: از نظر او اولین بخش اينكه تمام وحي قراني از نوع مشاهده است.؛ دوم اینکه، تمام مشاهدات در عالم رؤیا روی داده است و در گام سوم، مشاهده در عالم رؤیا باید تعبیر شود نه اینکه تفسیر شود؛ البته جناب سروش برای تعبیر رؤیا راهکاری ارائه نداده است.

وی به ضرورت پاسخگویی به شبهات روشنفکران اشاره و عنوان کرد: اگر امروز واکنش‌های لازم به هجمه‌های روشنفکران درباره قرآن و دین و و‌حی صورت نگیرد و رسانه‌های کشور در این باره ضعيف عمل كنند، قطعا ديدگاههای آنها در جامعه نهادینه مي شود و نسل بعدی به دین و قرآن و وحی توجهی نخواهند داشت.

وی در پایان سخنانش برای مناظره با عبدالکریم سروش و طرفداران نظریه «رؤیاانگاری» وحی اعلام آمادگی کرد.

گفتنی است، در پایان این نشست از کتاب «رؤیاانگاری وحی» رونمایی شد. ضمنا گزارش تکمیلی آیین رونمایی کتاب «رؤیاانگاری وحی» به زودی در خبرگزاری رسا منتشر می‌شود./۹۹۸/ت ۳۰۲/ش

 

ارسال نظرات