۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۵۶۱۳۱۴
مدیر مدرسه فاطمی:

تولید کنندگان کالا نیاز و سلیقه جامعه را در نظر بگیرند

حجت الاسلام محبی با بیان اینکه «مدیریت جدی واردات از سوی دولت» یکی از الزامات حمایت از کالای ایرانی است، گفت: اگر تولید کنندگان مشاهده کنند که اجناس خارجی و چینی بازارهای داخلی را پر کرده است، از تولید دست برداشته و دلسرد می شوند.
حجت الاسلام علی محبی

حجت الاسلام علی محبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت مسأله حمایت از کالای ایرانی گفت: کالای ایرانی در اندیشه رهبر معظم انقلاب یعنی محصول نهایی کار و سرمایه و فعالیت اقتصادی، ذهن و ابتکار و غیره؛ به بیان دیگر کالای ایرانی آن است که سرمایه گذار داخلی با سرمایه خود و کارگر داخلی با کار خود دست به خلق یک کالا بزنند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمی با تأکید بر ضرورت حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: با توجه به فرموده های رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی در می یابیم که حمایت از کالای ایرانی اولاً باید به صورت افزایش تولید که بر عهده مسؤولان دولتی و مردم است، باشد، بر این اساس مسؤولان دولتی باید برنامه ریزی دقیقی برای افزایش تولید داخلی داشته باشند و مردم نیز آن ها را در این موضوع مهم همراهی کنند.

تولید کنندگان نیاز، میل و سلیقه جامعه را در نظر بگیرند

وی ادامه داد: کارخانجات و تولید کنندگان باید در نظر داشته باشند که کالاهایی باید تولید کنند که مطابق نیاز، سلیقه و میل مردم باشد تا مورد حمایت هرچه بیشتر افراد قرار گیرد؛ در غیر این صورت مردم به کالاهای فریب دهنده خارجی جذب خواهند شد.

حجت الاسلام محبی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب مسأله صادرات و بازاریابی بیرون از کشور را نیز یکی از راهکارهای حمایت از کالای ایرانی دانستند که این مسأله به خوبی به ما می فهماند که باید دیدگاهی فراتر از داخل کشور داشته باشیم تا کیفیت کالای ایرانی را بالاتر ببریم.

مدیر مدرسه علمیه فاطمی با بیان اینکه کالاهای ایرانی باید ارزان و رقابت پذیر با سایر اجنای خارجی باشد، ابراز داشت: ما باید زمینه هایی فراهم کنیم تا سرمایه گذاران نسبت به سرمایه گذاری در کشور تشویق و ترغیب شوند و همچنین فعالان اقتصادی نیز نیاید تنها به فکر سودجویی باشند بلکه مسائل و مصالح کلان اقتصادی را نیز در نظر بگیرند.

واردات بی رویه سبب تضعیف اقتصاد کشور می شود/ دولت مدیریت کند

وی با بیان اینکه «مدیریت جدی واردات از سوی دولت» یکی از الزامات حمایت از کالای ایرانی است، عنوان کرد: اگر تولید کنندگان مشاهده کنند که اجناس خارجی و چینی بازارهای داخلی را پر کرده است، از تولید دست برداشته و دلسرد می شوند، بر این اساس دولت اگر بخواهد اقتصاد داخلی و تولید ملی را تقویت کند باید جلوی واردات بی رویه را قاطعانه بگیرد.

حجت الاسلام محبی با اشاره به اینکه حمایت از کالای ایرانی به منزله رد صد در صدی کشورهای خارجی نیست، بیان کرد: به عنون مثال ما باید جوانان نخبه را به کشورهای خارجی بفرستیم تا علوم را بیاموزند و از آن علوم در زمینه رشد و تکامل مملکت استفاده کنند.

ضرورت مبارزه با کالای قاچاق

مدیر مدرسه  فاطمی با بیان اینکه یکی دیگر از الزامات حمایت از کالای ایرانی «مبارزه با قاچاق» است، افزود: قاچاق متأسفانه در چندساله اخیر مشکلات بسیاری را برای مردم به وجود آورده است که دولت باید این مورد را در اولویت های کاری خود قرار داده و این آسیب را ریشه کن کند.

وی یادآور شد: دشمن از اول انقلاب از هر طریقی اعم از جنگ سخت و نرم وارد شد تا بلکه بتواند این نظام مقدس را سرنگون کند، اما با عنایات خداوند نتوانست موفق شود، برای همین امروزه جنگ اقتصادی  را پیش کشیده و از طریق تحریم و فشار اقتصادی قصد دارد به نظام ضربه وارد کند، اما اگر در این جنگ نیز با روحیه جهادی پشتیبان ولایت فقیه باشیم و طبق رهنمودهای رهبر بصیر و آگاه به زمان کشورمان عمل کنیم، بی تردید باری دیگر دشمنان را ناکام خواهیم گذاشت./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات