۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۶۱۲۲۶
رییس شورای حوزه علمیه استان تهران:

مصلحت خداوند در افزایش رزق و روزی انسان موثر است

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه مصلحت خداوند در افزایش رزق و روزی انسان موثر است، گفت: خداوند متعال به میزان نیاز انسان به او روزی می‌دهد.
رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رشاد تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) و رییس شورای حوزه علمیه استان تهران، امروز در آغاز جلسه درس خارج فقه که در همین حوزه علمیه برگزار شد، گفت: امام علی(ع) درباره ملاک تنظیم رزق و روزی آدمی از سوی خداوند می‌فرمایند: اعانت خداوند در تامین رزق انسان بر اساس قدر مؤونه او فرود می‌آید.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) با بیان اینکه خداوند متعال به میزان نیاز انسان به او روزی می‌دهد، ادامه داد: بنای خداوند بر این است آن چیزی که بشر نیاز دارد برای او تامین کند و هر آنچه مصلحت او است رزق عطا کند بنابراین رزق و روزی آدمی براساس مصلحت خداوند تامین می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد با تاکید بر اینکه انسان برای کسب روزی و ثروت بیشتر نباید حرص و آز داشته باشد، اظهار داشت: انسان در روزی که خداوند برای او مقدر کرده نباید گله و شکوه داشته باشد هر چند به ظاهر کم باشد.

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران با استناد به کلام امیرمومنان علی(ع) که فرمودند: کمک به اندازه نیاز انسان داده می‌شود، خاطرنشان کرد: این اصل است که معونه بر اساس مؤونه تنظیم و داده شود اما عوامل فراوانی در کاهش و افزایش روزی، مکنت، ثروت و درآمد آدمی دخیل هستند در واقع معونه اساسا با مؤونه فرود می‌آید که گاه ممکن است جریان تامین مؤونه را خارج کند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات