۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۵۶۱۰۶۱
حجت الاسلام میرشفیعی:

سیره امام کاظم الگوی جامعه اسلامی باشد

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که جامعه امروز به معارف اهل بیت(ع) به شدت نیازمند است، گفت: باید سیره و روش ایشان به ویژه امام کاظم(ع) الگوی جامعه اسلامی باشد.
حجت الاسلام میرشفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صادق میرشفیعی استاد حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی که با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به مقامات عالی امام کاظم(ع) گفت: حضرت در طول امامت خود تلاش بسیاری برای هدایت مردم کردند.

وی افزود: تمام ابعاد وجودی اهل بیت(ع) آدرس خدا را می دهد و معرف دین الهی است، مکاتب دیگر چنین سرمایه هایی نداشته و هیچکدام شخصیت هایی مانند اهل بیت(ع) ندارند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که دقیق ترین معرفی خدا و دین خدا در کلام اهل بیت(ع) است، اظهار داشت: هرکه می خواهد خدا را بشناسد و به درجات عالی ایمان برسد باید به اهل بیت(ع) مراجعه کند.

وی ادامه داد: اهل بیت(ع) فرمودند با غیر از زبان مردم را با به دین و خدا دعوت کنید که رفتار خود این بزرگواران اینگونه است، یکی از علائم مومن این است که در برخورد با عمل جاهل باید برخورد سالم و سازنده داشته باشد.

حجت الاسلام میر شفیعی با بیان این که هارون درمانده بود که چگونه با امام کاظم(ع) برخورد و مقابله کند، ابراز داشت: امام نه لشکر کشی کرد نه مقابله نظامی داشت اما با رفتار خود مردم و حتی دشمنان را هدایت کردند به گونه ای که ایشان در زندان دائم در عبادت بودند و افراد را تحت تأثیر قرار می دادند.

وی عنوان کرد: دشمنان در برابر کمالات و شخصیت حضرت درمانده شده بودند و امام کاظم(ع) با رفتار خود حتی دشمنان را متحول می کردند؛ جامعه امروز به معارف اهل بیت(ع) به شدت نیازمند است و باید سیره و روش ایشان به ویژه امام کاظم(ع) الگوی جامعه اسلامی باشد./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات