۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۵۶۱۰۳۱
تولیت آستان قدس رضوی:

پیام بعثت مبارزه با سکولاریزم اجتماعی است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: مبعث برانگیخته شدن انسانی است که جوامع را به عدالت و خداپرستی فرا می خواند و در عین حال با فسادهای اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی ضدیت دارد.
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در مدرسه معصومیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در همایش سفیر هدایت که با حضور روحانیان شیعه و اهل سنت خراسان به مناسبت مبعث ظهر امروز 23 فروردین در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع) و تبریک به مناسبت فرا رسیدن مبعث گفت: بعثت از مهمترین جلوه های حق است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی جامعه ما بیش از هر زمانی دیگر به بعثت نیاز دارد، اظهار کرد: آن چیزی که امروز حوزه های علمیه و نگاه اندیشمندان علوم دینی را تهدید می کند سکولاریزم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این مطلب که سکولاریزم تهدید کننده از نوع الحادی و معنوی نیست، تصریح کرد: در واقع حوزه های علمیه و دانشگاه ها با سکولاریزم الحادی تهدید نمی شوند که اساس آنها بر توحید قرار داده شده است و در این بخش ظرفیت های بسیاری وجود دارد که پاسخگو هستند.

وی با بیان این که سکولاریزم از نوع الحادی و عرفان های کاذب تهدید کننده برای حوزه های علمیه و دانشگاه های ما نیست چرا که در این بخش ما مبتنی بر غنای ارزشمند هستیم، اظهار کرد: در عین حال سکولاریزم اجتماعی تهدید کننده است.

حجت الاسلام والسلمین رئیسی در تعریف سکولاریزم اجتماعی گفت: نگاه در این فرآیند اینگونه است که دین یک عمل فردی و شخصی است و نمی تواند در عرصه های مختلف زندگی اجتماعی انسان کارآمد باشد و در واقع این نوع از سکولاریزم تهدید جدی دوران معاصر محسوب می شود.

وی با بیان اینکه امروز سخن پیامبر اکرم (ص) برای سامان دادن فکری و اجتماعی همان پیام بعثت است، تصریح کرد: مبعث برانگیخته شدن انسانی است که جوامع را به عدالت و خداپرستی فرا می خواند و در عین حال با فسادهای اخلاقی و اجتماعی و فرهنگی ضدیت دارد./934/پ202/ب1

ارسال نظرات