۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۵۶۰۲۵۰
امام جمعه ارومیه:

حجاب دستور دینی و سفارش قرآنی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: عفاف و حجاب مساله‌ای است که در قرآن کریم در موارد بسیاری بیان‌شده و موضوع جدیدی نبوده که از سوی روحانیان ایجاد شود، بلکه از ضرورت های اسلام است.
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در خطبه دوم نماز جمعه ارومیه با اشاره به تاکید قرآن بر لزوم رعایت حجاب و عفاف اظهار کرد: عفاف و حجاب مساله‌ای است که در قرآن کریم در موارد بسیاری بیان‌شده است و  موضوع جدیدی نبوده که از سوی روحانیان ایجاد شود، بلکه از ضرورت های اسلام است.

وی گفت: براساس سفارش قرآن، حجاب زنان باید به‌گونه‌ای باشد که روسری آن‌ها اندام آن‌ها را نیز بپوشاند و زینت‌های خود را فقط به شوهران خود نشان دهند.

امام جمعه ارومیه افزود: پوشیدن بانوان را از گزند مردان هوس ران دور نگه می دارد؛ خانم‌ها نباید به‌گونه‌ای لباس بپوشند و یا از زیورآلاتی استفاده کنند که سبب خودنمایی شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: حاکم اسلامی وظیفه دارد که از ارتکاب گناه از سوی مردم جلوگیری کند که رعایت نکردن حجاب از این گناهان بوده که مقام معظم رهبری نیز به این نکته اشاره‌کرده و به دولت دستور داده‌اند که به این نکته دقت کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه صدقه می‌تواند بلا و مصیبت را از انسان و جامعه دفع کرده و  از بین ببرد، گفت: اگر هر خانواده هرروز صد تومان صدقه دهد و به‌حساب کمیته امداد واریز کند به اموال مردم برکت نازل می‌شود و کمیته امداد می‌تواند به‌صورت شایسته‌تر به نیازمندان کمک کند./۹۳۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات