۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۶۰۱۰۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم:

طرح تحول سلامت دگرگونی قابل توجهی در حوزه سلامت کشور رقم زد

ایرانی‌خواه با تأکید بر این که طرح تحول سلامت دگرگونی قابل توجهی در حوزه سلامت کشور رقم زد، گفت: بیش از یک میلیون نفر در قم تحت پوشش طرح سلامت قرار گرفته‌اند که سه چهارم از این افراد تا کنون پرونده تشکیل داده‌اند.
ایرانی خواه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابوالفضل ایرانیخواه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم، امروز در مراسم افتتاح بیمارستان 172 تختخوابی بیمارستان شهدای قم که با حضور دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و دکتر هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت نامناسب شهر مقدس قم در عرصه سلامت ما را بر آن داشت تا در حوزه سلامت حرکتی در شأن این استان انجام دهیم.

ایرانیخواه ابراز داشت: حدود چهار سال پیش به خدمت دکتر هاشمی و دکتر لاریجانی رسیدیم و در رابطه با وضعیت سلامت قم به ویژه منطقه نیروگاه توضیحاتی ارائه کردیم.

وی افزود: با توجه بر ساختار دونِ شأن این شهر مقدس در حوزه سلامت بر آن شدیم تا برنامهای استراتژیک تدوین کرده و آن را دنبال کنیم تا وضعیت بیمارستانی و بهداشتی این شهر را به شرایط مطلوب در سطح کشور برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم تصریح کرد: در طول چند سال گذشته بر تختهای بیمارستانی در استان قم افزوده شده است و با رهنمودهای دکتر هاشمی بنای ساخت بیمارستانی هزار تخته گزارده شد که در کمتر از سه سال آینده مورد بهرهبرداری قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر این که طرح تحول سلامت دگرگونی قابل توجهی در حوزه سلامت کشور رقم زد، خاطرنشان کرد: بیش از یک میلیون نفر در قم تحت پوشش طرح سلامت قرار گرفته‌اند که سه چهارم از این افراد تا کنون پرونده تشکیل داده‌اند.

ایرانیخواه عنوان کرد: هر چند آن طور که باید نتوانستهایم در زیرساختهای بیمارستانی و آموزشی موفق باشیم اما در طول چند سال گذشته در عرصه آموزش پزشکی نیز شاخصها بهبود قابل توجهی یافته است و امیدواریم در سالهای آتی به سطحی برسیم که در شأن مردم شهر مقدس قم باشد.

وی با اشاره به نقش بالای خیرین در حوزه سلامت، اظهار داشت: بیتردید خیرین حوزه سلامت یکی از تأثیرگذارترین افرادی بودند که در طی چندین سال گذشته تحولی عظیم و بزرگ در عرصه سلامت استان ایجاد کردهاند./878/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات