۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۵۵۹۳۸۰
امام جمعه تبریز:

حمایت از کالای ایرانی سبب رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری می شود

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: مخاطب امسال توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی هم مردم و هم مسؤولان هستند، تا از تولیدات داخلی حمایت شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» اظهار داشت: رهبر انقلاب از جوانان خواستند تا در مصرف کالای ایرانی پیشگام باشند.

وی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی عبارت از اهمیت به تولید داخلی برای حضور قدرتمند در بازارهای بین المللی است، خاطرنشان کرد: اگر تولید ملی تقویت شود؛ معضل بیکاری نیز برطرف خواهد شد، در حقیقت با اهمیت به تولید داخلی می توان مشکلات اقتصادی و بیکاری را حل کرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که نیازمند جهش در رفع مشکلات اقتصادی کشور هستیم، افزود: مخاطب امسال توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی هم مردم و هم مسؤولان هستند، تا از تولیدات داخلی حمایت شود؛ انتظار داریم هم دولت در حمایت از کالای ایرانی و هم مردم در مصرف تولید ملی اهتمام جدی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که راهبرد اساسی نظام امسال در سخنرانی مهم رهبر معظم انقلاب و در جمع عموم زائران حرم امام رضا(ع) مطرح شد، اظهار داشت: معظم‌له در رابطه با ارزش‌ها و مبانی نظام فرمودند؛ شعارهای اصلی انقلاب با همان شور اولیه و نشاط، حفظ شده و ملت در این رابطه امتحان خوبی داده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات خصمانه دشمنان نظام اسلامی ایران در روزهای اخیر یادآور شد: دشمنان با جوسازی می‌خواهند آزادی را به چماقی علیه نظام تبدیل کنند تا از این طریق نظام را به هرج و مرج براندازی بکشانند؛ بسیار واضح است که آزادی باید در چارچوب قانون باشد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که تلاش آمریکا و هم‌پیمانان غربی‌اش برای تغییر در مفاد برجام بیهوده بوده و راه به جایی نخواهد برد، اظهار داشت: آمریکا با نقض عهد و ریاکاری تلاش می‌کند ایران را از دستیابی به منافع برجام باز دارد، این فریبکاری آمریکا با همراهی کشورهای غربی همراه شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: برخی از کشورهای اروپایی اذعان دارند که آمریکا را در برجام نگهدارید و سخن از اعمال محدودیت درباره توانمندی‌های موشکی ایران می‌گویند؛ مسلم است؛ بازی کشورهای غربی و ظاهر شدن در نقش پلیس بد و خوب هیچ‌گاه نمی‌تواند جمهوری اسلامی ایران را فریب دهد.

وی با بیان این‌که آمریکا و سایر کشورهای غربی غیر قابل اعتماد بوده و هستند، گفت: طرح محدودیت توانمندی موشکی ایران با هدف تضعیف توان دفاعی کشور در برابر متجاوزان برنامه‌ریزی شده است، آمریکا و کشورهای غربی بدانند ملت ایران هرگز فریب آنها را نخواهند خورد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: آمریکا در شرایطی ایران را تهدید به محدود کردن توانمندی دفاعی می کند، که با حمایت از عربستان در تسلیحات مخرب و کشتار جمعی در اختیار رژیم سعودی قرار می دهد، بسیار واضح است که همه جوسازی‌ها برای دامن زدن به ایران‌هراسی و گرم کردن بازار فروش سلاح در منطقه است.

وی در پایان با اشاره به حضور خود در یکی از سالن‌های نمایش تبریز برای تماشای تئاتر اظهار داشت: همه باید برای هنرمندان ارزش قائل شوند؛ لازم است طبق فرمایش امام خمینی مبنی بر اینکه ما با سینما مخالف نیستیم بلکه ما با محتوای تولیدی کار داریم، پیش رفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در پایان با تمجید از فیلم "به وقت شام" گفت: این فیلم تجلیلی از مجاهدت شهدای مدافع حرم در مقابله با جریان تکفیری و سلفی ساخته شده و به مخاطب می‌گوید که داعش فقط سوریه نیست؛ بلکه می‌تواند این تفکر افراطی در همه جای جهان رایج شود./935/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات