۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۵۵۹۳۵۹
حجت الاسلام سلیمی در گفت‌وگو با رسا:

خروج از رکود با حمایت از تولید ملی محقق می شود

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی معتقد است در کشور و در امر تولید از ظرفیت نیروهای بومی به خوبی استفاده نمی‌شود.
حجت الاسلام سلیمی

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، در خصوص شعار سال جدید «حمایت از کالای ایرانی» گفت: امروز تمامی مسؤولان متوجه شده‌اند که باید به ظرفیت‌های داخلی تکیه کنند. قطعا در شرایط کنونی اولین موضوعی که باید مورد توجه قرار بگیرد، مسأله تولید است.

وی ادامه داد: اولین کاری که باید در کشور انجام شود، ایجاد یک فرهنگ عمومی برای حمایت از کالای داخلی است. امروز در بیشتر کشورهای دنیا شاهد هستیم که مردم نسبت به محصولات داخلی خود بسیار متعصبانه رفتار می‌کنند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی یکی از راه‌های خروج از رکود را توجه به محصولات داخلی معرفی کرد و بیان داشت: اگر به محصولات داخلی توجه کنیم، به تبع آن با گردش چرخ اقتصاد بسیاری از مشکلات از جمله رکود از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام سلیمی وظیفه دولت در رسیدن به شعار سال جدید را بسیار سنگین توصیف کرد و گفت: باید تمامی دولتمردان نسبت خرید و حمایت از محصولات داخلی تلاش کنند. در کنار این حمایت نیز باید تلاش شود که پروژه‌های بزرگ در کشور به نیروهای داخلی سپرده شود تا در کنار ایجاد کار، از ظرفیت نیروهای بومی استفاده شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم مردم به سمت کالاهای داخلی حرکت کنند، باید کیفیت محصولات داخلی را بالا ببریم. در کنار بالا بردن کیفیت محصولات نیز لازم است نوعی از مشوق‌های اقتصادی به تولیدکنندگان اختصاص پیدا کند تا بتوانند بهترین محصولات را ارائه دهند.

وی تصریح کرد: واردات بی‌رویه در حال از بین بردن ذخیره ارزی کشور و به تبع کاهش اشتغال در کشور است که باید جلوی آن به سرعت گرفته شود.

حجت الاسلام سلیمی در پایان گفت: تمامی گزاره‌های مطرح شده، به خصوص ایجاد اشتغال در کشور تنها با شعار محقق نمی‌شود. اگر دولت به دنبال رشد اقتصادی است، باید در میدان عمل به ایجاد اشتغال و حمایت از تولیدات و محصولات داخلی همت گمارد./856/ت
۳۰۲/ق

ارسال نظرات