۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۱
کد خبر: ۵۵۹۳۱۳
رییس کمیسیون اصل ۹۰ در گفت وگو با رسا:

دولت ادارات را ملزم به استفاده از کالای ایرانی کند | حمایت از تولید ملی؛ راهکار تحرک اقتصادی جامعه

محمدی با بیان اینکه دولت باید برای تحقق شعار سال ادارات را ملزم به استفاده از کالای ایرانی کند، حمایت از تولید ملی را سبب تحرک اقتصادی جامعه دانست.
داود محمدی

داوود محمدی رییس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا، درباره اهمیت نقش مردم و نحوه برنامه ریزی دولت برای محقق ساختن شعار سال 97، گفت: براساس سند چشم انداز، ایران تا سال 1404 باید در ابعاد مختلف علمی، فناوری و اقتصادی به قله منطقه برسد.

وی افزود: با عنایت حضرت حق به همراه برنامه ریزی‌هایی که در کشور صورت گرفت ایران در بسیاری از حوزه‌ها مانند نانو تکنولوژی، بیوتکنولوژی، دستاوردهای علمی و فناوری، دانش ماهواره‌ای و هسته‌ای و بنیه دفاعی جزو کشور‌های برتر دنیا و منطقه و در کشورهای چشم انداز رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

محمدی در ادامه با ابراز تاسف از اینکه متاسفانه ایران در حوزه اقتصاد، اشتغال و ایجاد محیط کسب و کار براساس سند چشم انداز20 ساله توفیقات قابل توجهی به دست نیاورده است، ابراز کرد: در این دهه اخیر شعارهای سال بر مسائل اقتصادی متمرکز شده است و سال 97 نیز در همین راستا با عنوان «حمایت از کالای داخلی» نام گرفت زیرا تنها راهکار تحرک اقتصادی با حمایت از تولیدکنندگان داخلی و مصرف مردم از کالاهای ملی امکان پذیر است.

محمدی با بیان اینکه ایران در بین 25 کشور چشم انداز در حوزه اقتصادی رتبه 18 را دارد، اظهار داشت: 12 سال از افق سند چشم انداز گذشته و ما تنها هشت سال دیگر فرصت داریم تا عقب ماندگی در حوزه اقتصاد را جبران کنیم از این رو این اقدام با یک حرکت عادی و تنها از سوی دولت قابل جبران نیست بنابراین همه برنامه ریزی‌ها باید در راستای یک عزم و اراده جدی و عمومی در حوزه اقتصاد معطوف باشد.

رییس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی پایه اصلی در زمینه اشتغال را تولید ملی دانست و گفت: ایران باید در حوزه‌های مختلف از یک خودکفایی مثبت برخوردار شود و دیگر آنکه بتواند با یک تحرک اقتصادی اشتغال زایی داشته باشد و این امر تنها از سوی دولت محقق نمی‌شود از این رو رهبر انقلاب در نام گذاری شعار سال تاکید بر تکیه بر مردم داشتند چرا که مردم با حمایت از کالاهای داخلی و خرید کالاهای ملی در واقع اقدام به تقویت قدرت تولید کننده داخلی می‌کنند.

وی ادامه داد: تولید کنندگان نیز باید با افزایش ضریب بهره وری، کاهش قیمت تمام شده کالا و کیفیت افزایی به وظایف خود درست عمل کند تا خریدار داخلی به تهیه اقلام مورد نیاز به خرید کالای ایرانی رغبت کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خرید کالای ایرانی راهکاری برای اشتغال زایی و حمایت از تولید کننده در راستای رفع بحران اقتصادی به شمار می‌رود، عنوان کرد: مهمترین‌افرادی که می‌توانند در تحقق شعار سال نقش آفرینی کنند آحاد مردم هستند از این رو ملت باید متعصبانه از کالای ایرانی حمایت کرده و تولید کننده داخلی را تقویت کنند تا از این طریق شاهد اشتغال زایی در کشور باشند.

محمدی با تاکید براینکه دولت و مسؤولان نیز برای محقق ساختن شعار سال باید برنامه‌ای هدفمند و زمان بندی شده که قابل سنجش و ارزیابی است ارائه دهند، خاطرنشان کرد: اگر دولت چنین برنامه‌ای را عملیاتی کند و عملکردش مورد ارزیابی قرار گیرد میزان دستاوردهایی که در زمینه تحقق شعار سال به دست آورده به روشنی مشخص می‌شود. به عقیده بنده در عملیاتی کردن شعار سال گام نخست را باید دولت بردارد و در ادارات دولتی برای تهیه اقلام مورد نیاز تنها از تولیدات داخلی استفاده کنند و این خود یک قدم بسیار بزرگ است./813/ت۳۰۲/ق

 

 

ارسال نظرات