۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۵۹۰۳۸

اذعان نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی به شکست در مقابل حزب‌الله لبنان

ایهود اولمرت در کتابی که به تازگی منتشر شده، مسؤولیت شکست رژیم صهیونیستی در برابر حزب‌الله لبنان در جریان جنگ سال ۲۰۰۶ میلادی را به طور رسمی بر عهده گرفته است.
ایهود اولمرت، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، ایهود اولمرت، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی، ضمن پذیرفتن مسؤولیت شکست رژیم صهیونیستی در جنگ با حزب الله لبنان در سال 2006 میلادی، بنیامین نتانیاهو را به توطئه گری و داشتن زندگی اشرافی با هزینه رژیم اسرائیل متهم کرده است.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم در شماره امروز خود در اینترنت به قلم زهیر اندراوس نوشته است: کتابی تحت عنوان «راز» در اسرائیل بیشترین تیراژ را یافته است. این کتاب درباره شکست ارتش اشغالگر در جنگ دوم لبنان علیه حزب الله است. این جنگ سال 2006 به مدت 34 روز ادامه داشت و ایهود اولمرت، نخست وزیر وقت اسرائیل که خود دستور تجاوز به لبنان را صادر کرده بود، در کتابی تازه درباره زندگی نامه اش رسماً و علناً این شکست را مورد تأیید قرار داده است. وی در این کتاب صریحاً به شکست رژیم اشغالگر در درگیری نظامی با حزب الله اعتراف کرده و گفته است: من مسئولیت همه ناکامی ها را در جنگ دوم لبنان برعهده می گیرم.

اولمرت سال 2017 پس از 16 ماه تحمل حبس به اتهام فساد، آزاد شد. حکم زندان وی 27 ماه بود؛ اما زودتر از موعد آزاد شد.

کتاب اولمرت به دست مسؤولان نظارتی نظامی سانسور شده است. اولمرت متهم شده است که در این کتاب امنیت رژیم صهیونیستی را نقض کرده است. پیش از انتشار این کتاب، اولمرت چندین هفته تحت بازجویی بود و سرانجام وزارت امنیت این رژیم دستور بسته شدن پرونده وی را صادر کرد و اجازه داد این کتاب منتشر شود؛ کتابی که اولمرت آن را در زمان حبس نوشته است.

اولمرت در کتابش نوشته است: چهاردهم اوت 2006 پس از اجرایی شدن آتش بس، از تریبون کنست اسرائیل اعلام کردم که مسؤولیت هرگونه ناکامی را برعهده می گیرم. من شخصاً مسئول آن هستم و هیچ کسی را غیر از خودم متهم نمی کنم. اولمرت در این کتاب تصریح کرده است که بنیامین نتانیاهو و بسیاری از شخصیت های سیاسی راستگرای اسرائیلی از نتایج این جنگ سوء استفاده کردند تا کابینه وقت را سرنگون کنند. آنها از تظاهرات افسران و سربازان احتیاط بهره برداری کردند. اعضای حزب لیکود به ریاست نتانیاهو علیه من تظاهرات کردند. همه از سوی نتانیاهو تحریک می شدند تا علیه من اقدام کنند.

اولمرت نتانیاهو و همسرش را که متخصص روانشناسی است، به شدت مورد حمله قرار داده است. وی نتانیاهو را متهم کرده است که به همراه خانواده اش از جیب (صهیونیست ها) و دوستداران ثروتمند اسرائیلی و غیراسرائیلی، معیشت خود را می گذراند.

اولمرت تصریح کرده است: شیوه زندگی نتانیاهو و خانواده اش همراه با غرور و تکبر است و دارایی (صهیونیست ها) را هدر می دهند. این درحالی است که من در زمان نخست وزیری ام فقط یک آپارتمان در تل آویو داشتم که هزینه ماهانه آن از یک هزار دلار فراتر نمی رود؛ اما هزینه های نتانیاهو و خانواده اش سر به آسمان می زند. البته از حفاظت پسر نتانیاهو از سوی شاباک و خودروی اختصاصی اش با هزینه های دولتی سخنی نمی گویم.

اولمرت در کتاب خود آورده است: پدیده هدر دادن پول از سوی خانواده نتانیاهو در نوع خود منحصر به فرد است و اسرائیل تاکنون شاهد چنین پدیده ای نبوده است. وی در ادامه به همسر نتانیاهو اشاره کرده و به کنایه نوشته است: نمی خواهم مسائلی را که موجب حیرت می شود درباره او فاش کنم؛ فقط به این موضوع اکتفا می کنم که او متخصص روانشناسی است و شب و روز به آنچه برای اسرائیل انجام داده است و از جمله خدمات رسانی به کودکان در قدس (اشغالی) افتخار می کند؛ اما کودکان بسیار خوش شانس هستند زیرا او حتی یک روز هم سرکارش حاضر نمی شود./۸۴۷/ب۱۰۱/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظرات