۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۵۵۹۰۱۱
به همت اوقاف و امور خیریه استان تهران؛

آیین یادواره شهدا در حسینیه قمر بنی‌هاشم شهرری برگزار شد

آیین یادواره شهدا به همت اوقاف و امور خیریه استان تهران در حسینیه قمر بنی‌هاشم شهرری برگزار شد.
روز بزرگداشت شهداء

به گزارش خبرگزاری رسا، آیین یادواره بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس در آخرین شب جمعه سال به همت اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران و با حضور خانواده شهدا، مردم مومن و انقلابی در حسینیه قمر بنی‌هاشم شهرری برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام کرمی استاد حوزه به سخنرانی پرداخته و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: ایثار و جانفشانی شهدای دوران دفاع مقدس و امروز شهدای مدافع حرم تحت امر ولی فقیه سبب حفظ و امنیت این کشور شده است.

وی با بیان اینکه ما باید قدردان خانواده شهدا باشیم، اظهار داشت: امروز برای قدردانی و پاسداشت خون شهدا باید بصیرت داشته باشیم و پس از آن با اعتقاد و ایمان قوی در راه دین و اسلام مقابل دشمن استقامت کنیم.

در ادامه مراسم داوود پیری پدر شهید رضا پیری و مسوول برگزاری این مراسم عنوان کرد: محله‌ای که این مراسم در آن برگزار می‌شود شهدا نام دارد که در دوران دفاع مقدس 40 شهید داده است امروز هم جوانانی از آن به عنوان مدافع حرم در جبهه‌های مقاومت حضور داشتند.

وی درباره هدف از برگزاری یادواره شهدا، گفت: برگزاری چنین یادواره‌هایی برای این است که فراموش نکنیم امروز آرامش و امنیت کشورمان را مدیون ایثار و از خودگذشتگی شهدا و خانواده آنها هستیم، مبادا کاری کنیم که روز قیامت شرمنده و مدیون آنها باشیم.

همچنین در ادامه محمود تهرانی یکی از جانبازان 70 درصد دوران دفاع مقدس طی سخنانی با بیان خاطراتی از زمان حضور خود در جنگ گفت: مراسم یادواره شهدا و فعالیت فرهنگی بسیجیان در آن گویای ادامه راه شهدا است همانگونه که رهبری فرمودند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

تهرانی درباره ارزش و اهمیت برگزاری چنین مراسم‌هایی برای جوانان و نوجوانان، عنوان کرد: زمانی‌که چنین مراسم‌های فرهنگی و علمی برای جوانان و نوجوان برگزار شود ضمن غنای فکری و عقیدتی برای آنها به تبع مانع حضور آنان در محافل آسیب‌زا خواهد شد.

این جانباز دوران دفاع مقدس با بیان اینکه هر کس از قطار انقلاب اسلامی پیاده شود بیش از دیگران خود صدمه می‌بیند، اظهار داشت: هر کس با پیروی از شهدا به انقلاب و نظام خدمت کند به نفع خود او است که شرمنده شهدا نشده و  در دنیا و آخرت به سعادت دست پیدا می‌کند.

وی با اشاره به خاطره خود از حضور در گردان تخریب، گفت: در گردان تخریب نخستین اشتباه آخرین آن بود و ما فرصتی برای اشتباه نداشتیم، امروز مسوولان ما هم باید مراقب باشند اشتباه نکنند و به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

بنابراین گزارش محله شهدا پیش از انقلاب باروت کوبی نام داشته است اما پس از انقلاب زمانی که رهبر معظم انقلاب رئیس جمهور بودند برای دیدار از خانواده شهدای این محله در منزل شهدا حضور یافتند و با توجه به اینکه شهدای محله این محله بسیار زیاد و قریب به 40 نفر بود نام محله را به شهدا تغییر دادند.

لازم به ذکر است که در این مراسم معنوی، قرائت قرآن، قرائت زیارت عاشورا، شعرخوانی، بیان خاطرات دفاع مقدس و مدافعان حرم نیز بخش دیگری از مراسم بود./۸۱۳//۱۰۳/خ

ارسال نظرات