۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۵۵۸۵۹۴
نماینده ولی فقیه در استان البرز:

دین اسلام به انسان شخصیت الهی می‌دهد

امام جمعه کرج با بیان این که دین اسلام به انسان یک شخصیت الهی و متعالی می‌دهد، گفت: حقیقت وجودی انسان‌ها منسوب به خدا است، از این رو شایسته احترام هستند و حریم آنها باید حفظ شود.
آیت الله حسینی همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در کلاس درس اخلاق که امروز در مدرسه علمیه دارالسلام برگزار شد، در ادامه بحث حقوق الناس، گفت: اسلام برای انسان حقوقی در  نظر گرفته و او را دارای ارزش، اعتبار و جایگاه ویژه می‌داند و به مسلمانان دستور داده است که نسبت به انسان‌های دیگر حقوقی را رعایت کنند.

وی افزود: هر یک از افراد مسلمان در برابر انسان‌های دیگر به واسطه انسانیت، مسلمان بودن و شیعه بودن وظایفی دارند. انسان به لحاظ اینکه در حقیقت وجودی خود پاک، نورانی و خداطلب است، مورد توجه خداوند متعال است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ابراز داشت: بر اساس آیات قرآن تمامی انسان‌ها بر اساس یک فطرت خلق شده‌اند. دین اسلام به انسان یک شخصیت الهی و متعالی می‌دهد. حقیقت وجودی انسان‌ها منسوب به خداست، شایسته احترام هستند و حریم آنها باید حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی بیان داشت: قرآن کریم سفارش می‌کند با مردم به زیبایی سخن بگویید از هر دین و مذهب و مسلک و آیینی که باشند. خداوند عزوجل به پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند مخلوقات خدا، عیال و روزی‌خور خداوند متعال هستند و محبوبترین فرد نزد خداوند کسی است که بهترین نفع رسانی را به عیال خدا داشته باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: امام علی(ع) در نامه به مالک اشتر می‌فرمایند رحمت، لطف و محبت به مردم را مثل لباسی که از تو جدا نمی‌شود برنامه خودت قرار بده. یک رفتار و برخورد سازنده آثار فراوانی دارد به همین منظور ائمه درباره رفتار با پیروان ادیان دیگر به بهترین و نیکوترین اخلاق سفارش کرده‌اند.

امام جمعه کرج ابراز داشت: تا به اینجا بیشتر به حقوق معنوی و شخصیتی انسان ها اشاره شد که درباره حقوق مادی نیز صدق می‌کند و نباید حقوق فردی از مخلوقات خداوند متعال را ضایع کرد یا تصرف در مال آنها کرد و باید قرض آنها را تماماً ادا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی در پایان خاطرنشان کرد: اهمیت و ضرورت رعایت حق الناس از روایاتی مانند فرمایش نورانی امام محمد باقر(ع) مشخص می‌شود که می‌فرماید همه گناهان با کشته شدن در راه خدا مورد عفو و بخشش الهی قرار می‌گیرد به جز حق الناس؛ از هر فرقه و آیینی که باشند./969/پ202/ب1

ارسال نظرات