۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۵۵۸۵۰۷
نماینده سابق مجلس مطرح کرد؛

مراسم مبتذل برج میلاد و دانشگاه کاشان؛ توهین به مقام زن و دانشجو

افتخاری درباره ابتذال فرهنگی اخیر در دانشگاه کاشان و برج میلاد بیان کرد: به‌دلیل نفوذ فرهنگی دشمن است، در هیچ‌جای دنیا در روز ولادت حضرت زهرا(س) مراسم رقص برگزار نمی‌کنند.
لاله افتخاری

لاله افتخاری عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره ابتذال فرهنگی اخیر در داشنگاه کاشان و برج میلاد اظهار داشت: چنین اقداماتی به‌دلیل نفوذ فرهنگی دشمن است، در هیچ‌جای دنیا در روز ولادت حضرت زهرا(س) مراسم رقص برگزار نمی‌کنند.

لازمه برخورد جدی با برگزار کننده مراسم مبتذل

وی در ادامه افزود: از طرف دیگر هم حاکی از وادادگی فرهنگی مسئولان اعم از مجلس و دولت است که نسبت به این هنجارشکنی‌ها بی‌توجهی دارند و از طرفی هم شاید دست برخی مسئولان در کار باشد که رفتارها را به این طرف هدایت کند.

نماینده سابق مجلس با اشاره به فرمان آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب بیان کرد: در زمان حال که رهبر معظم انقلاب به دلیل بی‌توجهی و بی‌دقتی مسئولان دستور آتش به اختیار را صادر کرده‌اند و در برج میلاد چنین مراسم مبتذلی برگزار می‌کنند، درحالی‌که ولادت حضرت زهرا(س) هیچ‌گونه تناسبی با رقص و ابتذال ندارد.

وی با ابراز تأسف از عدم آگاهی مسئولان گفت: متأسفانه مسئولان آگاهی ندارند؛ چراکه حتی اگر مسلمان هم نباشند، ویژگی‌ها و چهارچوب‌های یک مراسم خاص را باید محترم بشمارند.

افتخاری درباره راهبرد کوتاه مدت برای مقابله با تهاجم فرهنگی بیان کرد: مقابله با این هنجارشکنی‌ها در راهبرد کوتاه‌مدت نیاز به برخورد مردم، جامعه و حزب‌الله با این‌گونه هنجارشکنی‌ها دارد که چنین وضعیت‌هایی را محکوم کرده و از این‌گونه هنجارشکنی‌ها کوتاه نیایند، از طرف دیگر مسئولان هم باید پاسخگو باشند، نمایندگان مجلس از مسئولان گزارش بگیرند که چگونه این مراسم‌ها برگزار می‌شود.

توهین به مقام زن و دانشجو

وی وادادگی و استحاله فرهنگی را نتیجه این هنجارشکنی‌ها دانست و ابراز داشت: یقینا با برگزارکننده‌های چنین مراسم مبتذلی باید برخورد جدی‌ شود، مسئولان و مردم هم با دقت بیشتری عمل کنند، نگذارند این اتفاقات و ابتذالات فرهنگی محقق شود؛ چراکه اتفاقاتی همچون دانشگاه کاشان و برج میلاد ناپسند و زننده است و جامعه را به سمت وادادگی، بی‌هویتی و استحاله فرهنگی سوق می‌دهد.

استاد دانشگاه ضمن تشریح وظایف قوای سه‌گانه گفت: قوای سه‌گانه باید با جدیت و بدون فوت وقت باید با مسئولانی که در برگزاری این مراسم به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم نقش داشته‌اند برخورد کنند، مسئولان مقصر در برگزاری این مراسم‌ها هم باید ضمن عذرخواهی از مردم از سمت خود استعفا داده یا برکنار شوند.

وی برگزاری این‌گونه مراسم‌ها را توهین به مقام زن و دانشجو دانست و تأکید کرد: حوزه عملیه و دانشگاه‌ها نیز باید موضع‌گیری صریح داشته باشند، چراکه با برگزاری مراسم‌هایی همچون مراسم دانشگاه کاشان و برج میلاد به فرهنگ، مقام زن و دانشجو توهین شده است.

ضرورت بازنگری در رفتارهای فرهنگی

نماینده سابق مجلس با تأکید بر ضرورت بازنگری در رفتارهای فرهنگی به‌عنوان راهبرد طولانی‌مدت دراین زمینه گفت: دانشگاه جای ابتذال نیست، بلکه جای کسب علم و دانشمند شدن است، باید رفتارهای فرهنگی بازنگری شود و همچنین معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها عملکرد خود را گزارش داده و چشم‌انداز بلندمدتی برای اصلاح وضعیت‌ فرهنگی دانشگاه‌ها و مقابله با تهاجم فرهنگی ارائه دهد.

وی با اشاره به وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: از طرف دیگر شورای عالی انقلاب فرهنگی که رییس‌های دانشگاه‌ها را انتخاب می‌کند باید با جدیت با این ابتذالات فرهنگی برخورد کند؛ چراکه رییس دانشگاه اگر بداند در مقابل هنجارشکنی باید هزینه‌های آن را تحمل کند و شغل خود را از دست می‌دهد، هیچ‌گاه از دین و فرهنگ جامعه و جمهوری اسلامی هزینه نمی‌کند.

افتخاری در پایان موضع‌گیری جدی در مقابل تهاجم فرهنگی را لازمه حفظ کیان نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: کسانی که می‌خواهند ایران باقی بماند و مانند دوران قاجار و پهلوی نشود، حتی اگر مسلمان نباشند و غیرت نسبت به جمهوری اسلامی را نداشته باشند باید با این‌گونه ابتذالات فرهنگی برخورد کنند./۸۷۶/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات