۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۵۵۸۳۸۹
آیت الله مجتهد شبستری:

طیف شیرازی ها وابسته به بیگانه هستند | شیعه انگلیسی چهره اسلام ناب را مخدوش می کند

نماینده خبرگان با اشاره به تعرض صورت گرفته به سفارت ایران در لندن، گفت: یکی از مصادیق بارز علمای سوء طیف شیرازی ها هستند که به بیگانه وابستگی داشته و به جای ترویج اسلام ناب و تشیع واقعی، ترویج خرافات می کنند.
محسن مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده مجلس خبرگان رهبری در درس خارج فقه خود امروز یکشنبه در مدرسه علمیه آیت الله ایروانی برگزار شد، با اشاره به تعرض صورت گرفته به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، گفت: همانطور که در متون دینی از علمای متقی و از مبلغان مخلص اسلام تمجید و حتی آنها را از انبیای بنی اسرائیل نیز  برتر دانسته اند، از افرادی که در لباس عالم دینی هستند و دین خود را به دنیای خود می فروشند، مزدور اجانب می شوند، نسبت به مقدسات هتک حرمت می کنند و وجهه روحانیت را زیرسوال می برند تنقید صورت گرفته است.

وی افزود: در یکی از روایات آمده است«صنفان من اُمّتي إذا صلحا صلحت اُمّتي و إذا فسدا فسدت اُمّتي» منظور علما و عامرا هستند، علت روشن است که گفتار و رفتار این دو دسته در سایر افراد و طبقات اثراتی دارد. خوبی های آنها اثرات مثبتی دارد و اگر اینها فاسد باشند در فساد امت تاثیر می گذارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت  نظام در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امام صادق(ع) در روایتی که در جلد هفتاد و هشت بحارالانوار آمده است می فرمایند فردی که براساس بصیرت و شناخت صحیح حرکت نمی کند راه اشتباه را در پیش می گیرد و هرچقدر با سرعت بیشتر راه رود از مقصد دورتر خواهد بود زیرا مقصد را نشناخته است.

وی افزود: درمورد علمای سوء در کتب روایی ابوابی وجود دارد که ضرر اینها از هر شروری بیشتر است. اگر اشرار به جسم انسان ها ضرر وارد می کنند اینها ارواح مردم را فاسد می کنند، در زمان ما یکی از مصادیق بارز علمای سوء طیف شیرازی ها هستند، از ابتدا که اینها پیدا شدند معلوم بود عادی نبوده و به بیگانه وابستگی دارند، آنان به جای ترویج اسلام ناب و تشییع واقعی، ترویج خرافات می کنند و قمه زنی را تجویز و تشویق می کنند و بدعت های دیگری که اصلا  از دین نیست را رواج می دهند.

متولی مدرسه علمیه آیت الله ایروانی، اظهار داشت: آنها بودجه های کلانی در این راه مصرف می کنند و هجده شبکه تلوزیونی راه انداخته اند، البته باید توجه شود این شبکه ها با مبالغ کم ایجاد نمی شود، مشخص بود این پول ها از جایی تامین می شود، اینان با راه اندازی این تعداد شبکه تلوزیونی به ترویج خرافات و بدعت ها می پردازند تا اینکه جریان اخیر(تعرض به سفارت جمهوری اسلامی در لندن) پیش آمد.

وی تصریح کرد: این طیف اخیرا چند نفر اوباش را اجیر کرده تا به سفارت ایران در انگلیس تعرض کنند، در اخبار هم نشان دادند که آنان پرچم جمهوری اسلامی ایران را برداشته و پرچم خود را بالا بردند، وظیفه انگلیس حفاظت از سفارت ایران است ولی طبق شواهد و اخبار دقیق دولت انگلستان تا سه ساعت اقدامی علیه آنان انجام نداد. بنابراین اگر تصور می شد این طیف  99 درصد انگلیسی هستند با این اتفاق سبب شد وابستگی آنان صددرصد اثبات شود و نشان داد که طیف شیرازی ها دست نشانده انگلیسی ها هستند و البته هدف آنان اختلاف افکنی میان شیعه و سنی است.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان تاکید کرد: این طیف علنا مخالفت خود را با انقلاب نشان داد و وجهه شیعه را مخدوش کردند. امیدواریم خداوند اسلام را از دست علمای سوء که مزدور اجانب هستند نجات دهد./811/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات