۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۵۵۸۱۵۴
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران قم:

تأسی به سیره شهدا جامعه را در برابر هجمه دشمن مصون می کند

هاشمی با بیان این که امروز جوانان باید به شهدا تأسی کرده و از آنان الگو بگیرند، گفت: جوانان باید سیره و رفتار شهدا را مدنظر بگیرند تا از هجمه های دشمن مصون بمانند.
 سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) گفت: بنیاد شهید و امورایثارگران به فرمان تاریخی حضرت امام در سال 8 تأسیس و با عنایت شورای عالی انقلاب فرهنگی 22 اسفند به نام روز شهید نامیده شد.

وی مجاهدت شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم را سبب بقای نظام اسلامی و اسلام حقیقی دانست و افزود: شهدای مدافع حرم از حریم خاندان عصمت و طهارت(ع) و اسلام ناب محمدی دفاع کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با بیان این که شهیدان دیندار بودن و تسلیم بودن نسبت به اوامر الهی را نشان دادند، اظهار داشت: شهدا هم خانواده و فرزند داشتند اما با ایثارگری و برای دفاع از اسلام در سخت ترین شرایط به میدان نبرد با دشمنان رفتند.

وی ادامه داد: شهدا جان خود را تقدیم انقلاب و اسلام کردند و با استقامت اجازه ندادند که دشمنان به اهداف شوم خود دست پیدا کنند، استقامت و ایستادگی در برابر دشمن و نهراسیدن از آن ها از ویژگی های مهم شهدا بود.

هاشمی با بیان این که شهدا فضای کشور را عطر آگین کردند، ابراز داشت: جهاد، ایثار، مقاومت، مبارزه با ظلم، دفاع از مظلوم و عمل به مفاهیم دینی شاهکار شهدا بوده است، شهدا از همه چیز گذاشتند تا به دستور الهی عمل کنند.

وی عنوان کرد: امروز جوانان باید به شهدا تأسی کرده و از آنان الگو بگیرند، امروزه دیگر دشمنان با توپ و تانک سراغ ملت نخواهند آمد بلکه با توجه به شکست های متعدد کار را به مسائل فرهنگی کشانده اند و جوانان باید سیره و رفتار شهدا را مدنظر بگیرند تا از هجمه های دشمن مصون بمانند.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان قم خاطرنشان کرد: دشمنان دچار سردرگمی شده اند، ملت ایران همواره اعلام کرده اند که پشتیبان ولایت فقیه هستند و از دفاع از ولایت فقیه و انقلاب دست بر نخواهند داشت، امروز باید هوشیار باشیم و اجازه ندهیم که رهبر و امام تنها بماند؛ مردم شهید دادند و ایثارگری کردند تا انقلاب و ولایت فقیه سربلند بماند./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات