۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۵۷۴۸۵
حجت الاسلام غلامرضایی خبر داد؛

ارسال چهار هزار و ۳۴۷ اثر به ششمین جشنواره هنر آسمانی

قائم مقام معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه از ارسال ۴۳۴۷ اثر به ششمین جشنواره هنر آسمانی خبر داد و گفت: ۲۴۹۱ اثر از این آثار به طلاب داخلی و ۱۸۵۶ اثر نیز به طلاب غیر ایرانی اختصاص داشت.
ششمین جشنواره هنرهای آسمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد غلامرضایی در اختتامیه ششمین جشنواره هنر آسمانی که امروز در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد با اشاره به فعالیت های انجام شده در دبیرخانه این جشنواره عنوان کرد: از زمان واگذاری جشنواره هنر آسمانی به معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه، شورای سیاست گذاری تشکیل و 6 جلسه نیز با هدف بررسی مسائل مربوط به این جشنواره برگزار شد.

وی افزود: از ابتدای مهرماه سال 96 فراخوان ششمین جشنواره هنر آسمانی برای طلاب داخل و خارج از کشور ارسال و با تمدید یک ماهه مهلت ارسال آثار، دی ماه زمان ارسال آثار به دبیرخانه به پایان رسید.

قائم مقام معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه تصریح کرد: تأکید معاونت تبلیغ بر فعال کردن کمیته های این جشنواره بود و اجرای کارها و تصمیم گیری ها درباره آثار و داوری آن ها به این کمیته های تخصصی واگذار شد.

وی اضافه کرد: بیش از 30 جلسه از سوی کمیته های تخصصی برگزار شد که در نهایت نیز آثار رسیده به دبیرخانه از سوی تیم داوری بررسی و در نهایت آثار برگزیده و شایسته تقدیر مشخص شدند.

حجت الاسلام غلامرضایی با اشاره به تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره خاطرنشان کرد: در مجموع 4347 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که 2491 اثر به طلاب داخلی و 1856 اثر نیز به طلاب غیر ایرانی اختصاص داشت که این آمار نشان دهنده رشد دوبرابری تعداد آثار نسبت به دوره قبل جشنواره است.

وی ادامه داد: این جشنواره در 16 موضوع و 11 قالب برگزار شد که شعر با 735 اثر، عکس با 637 و پژوهش و مقاله هنر با 190 اثر، بیشترین آثار را به خود اختصاص دادند.

قائم مقام معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه تأکید کرد: بعد از پایان این جشنواره، فعالیت های دبیرخانه ادامه می یابد و تلاش می شود تا با شناسایی طلاب برتر، زمینه و شرایط برای ارتقای توان و تشویق بیشتر آن ها فراهم شود.

حجت الاسلام غلامرضایی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با کمک طلاب، پیام های دینی را در قالب هنر به بهترین شکل ارائه کرده و در جامعه منتشر کنیم که این موضوع نیازمند یاری همه جانبه طلاب هنرمند است. /872/

ارسال نظرات