۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۵۵۷۴۲۸
آیت الله نوری همدانی:

مذاکره درباره مسائل دفاعی و موشکی معنا ندارد

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی با اشاره به اقدامات خصمانه کشورهای استکباری علیه انقلاب اسلامی و با تأکید بر این که نباید به دشمن اعتماد کرد، مذاکره درباره مسائل دفاعی را بی معنا دانست.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار جمعی از پاسداران با بیان این که دین اسلام مانند ساختمانی است که اجزای بسیاری دارد، گفت: ایمان اصل و اساس ساختمان اسلام است و اولین درس پیامبران ایمان بوده است.

وی آشنایی با قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و معارف آنها را بر مسلمانان واجب دانست و افزود: بر اساس آیات و روایات شناخت خدا اولین کلاس درس ایمان است، تمام موجودات، نظم عالم و فعل و انفعالات جهان نشان از وجود خداوند متعال دارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که نزول باران، تغییر فصل ها و همه اطراف انسان موعظه بوده و انسان را به سوی خداوند رهنمون می کند، اظهار داشت: دین اسلام دین استدلال و منطق است که هرچه انسان آشنا تر باشد ایمان بیشتری پیدا می کند.

وی جهاد در عرصه های گوناگون را از ویژگی های اسلام دانست و ادامه داد: برای کسی که ایمان دارد شهادت افتخار است و مسلمان واقعی  با شجاعت در عرصه های گوناگون جهاد می کند، اصل و ریشه اعتقادات ایمان است که هرچه قوی تر باشد اسلام تقویت خواهد شد و سعادت بشر را در پی دارد

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که باید با تاریخ اسلام به خوبی آشنا باشیم و از آن عبرت بگیریم، ابراز داشت: مسلمانان هیچگاه نمی توانند در برابر ظلم ساکت بمانند بلکه باید با آن مقابله کنند و اجازه جسارت به دشمنان را ندهند، وظیفه همه مسلمین حفظ عزت اسلام است.

وی عنوان کرد: باید با جهاد عظمت اسلام و انقلابی بودن را حفظ کرد، رهبر انقلاب می فرمایند که همه باید انقلابی باشند و انقلابی بمانند، انقلابی ماندن در برابر دشمن به معنای شناخت دشمنان و آگاهی از نقشه ها و مقابله با آن ها است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان و استکبار از ایران و انقلاب اسلامی هراس دارند چرا که اسلام، مردم و ولایت فقیه ارکان انقلاب هستند و این ارکان نظامی قدرتمند را در برابر استکبار به وجود آورده است؛ باید ثمرات و تهدیدهای انقلاب را بشناسیم تا از دستاوردها حفاظت کرده و  برای مقابله با تهدیدها برنامه درست داشته باشیم.

وی اضافه کرد: دستورات اسلام باید اجرایی شود که یکی از دستورات حجاب است و همه باید به آن اهتمام داشته باشند؛ انقلاب اسلامی نظام طاغوتی را به مردم سالاری تبدیل کرد و وظیفه مسئولان خدمت است چرا که تمام انقلاب و کشور برای مردم است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اقدامات دائمی و خصمانه  استکبار و دشمنان علیه نظام اسلامی گفت: برخی مدام از مذاکره با دشمنان دم می زنند که معنا ندارد چرا که اسلام و کفر هیچگاه در یک جبهه قرار نمی گیرند و نباید به دشمنان اعتماد کرد؛ بنابراین مسائل انقلاب از جمله موضوعات دفاعی و موشکی قابل مذاکره نیست./1323/

ارسال نظرات